ماکسیم برنیر، رهبر حزب مردم کانادا در انتخابات پیش‌روی منیتوبا شرکت می‌کند

به گزارش رادیو-کانادا، ماکسیم برنیر، رهبر حزب مردم کانادا، در انتخابات آینده برای یک کرسی فدرال در مانیتوبا شرکت خواهد کرد.

برنیر، وزیر سابق کابینه که در سال 2018 از گروه محافظه کار استعفا داد و حزب را تأسیس کرد، روز جمعه در Portage la Prairie اعلامیه رسمی را اعلام خواهد کرد.

سواری پورتیج-لیسگار قبلا توسط کندیس برگن، نماینده قدیمی محافظه کار، که سال گذشته به عنوان رهبر موقت حزب خدمت می کرد و در فوریه از سمت خود کناره گیری کرد، برگزار شد.

برنیر گفته است که در نظر دارد برای این کرسی شرکت کند، تا حدی به این دلیل که در یک منطقه روستایی با جامعه بزرگ فرانسوی زبان است.

برگن در سال 2021 به راحتی برنده سواری شد و بیش از 50 درصد آرا را به دست آورد. نامزد حزب مردم کانادا با 22 درصد در رتبه دوم قرار گرفت.

هنگامی که CBC به آن رسید، مارتین ماس، سخنگوی PPC نامزدی برنیر را تایید نکرد، اما گفت که این یک “احتمال قوی” است.

ماسس در ایمیلی گفت: “این مسابقه ای است که آشکارا رای دهندگان زیادی دارند که با رویکرد محافظه کارانه، آزادیخواهانه و پوپولیستی PPC نسبت به سیاست مشترک هستند و ما بهترین پتانسیل را برای انتخاب یک عضو پارلمان داریم.”

او گفت: “تأیید باید روز جمعه باشد.”

برنیر در مقابل براندن لزلی، مدیر سابق کمپین انتخاباتی برگن قرار خواهد گرفت که نامزدی را برای شرکت تحت عنوان محافظه کار به دست آورد.