مانیتوبا در حالی که برای پیش‌بینی سیل آماده می‌شود، به وضعیت جنوب مرز نگاه می‌کند

مردم وینی‌پگ از روز دوشنبه شروع به تهیه کیسه‌های شن کردند، در اولین روزی که شهر آن‌ها را در دسترس کسانی قرار داد که در انتظار سیل یا تجربه سیل هستند.

برای جینو مالاری، این اولین بار بود که به عنوان صاحب اخیر یک خانه جدید، آب شدن برف بهاری را می دید.

“یک استخر بزرگ در مسیر عقب ما وجود دارد و من نگران هستم که به گاراژ برسد. [I’m] به امید اینکه، می دانید، از ورود آب به حیاط خلوت من جلوگیری کنم.» ملاری در حالی که چند کیسه شن را برداشته بود، گفت و افزود که انتظار دارد با ذوب شدن برف، آن استخر حتی بزرگتر شود.

کارل باکاسماس گفت در حال حاضر، او فقط قصد دارد یک بار سفر کند تا کیسه های شن را در حیاط خلوت، راهرو و اطراف خانه اش بگذارد. اما بسته به سرعت ذوب شدن بقیه برف ها ممکن است تغییر کند.

“من می ترسم که وجود داشته باشد [a] باکاسماس گفت سیل.

مرد جوانی که عینک آفتابی و کلاه بیسبال دارد، دو کیسه شن را در حالی که از روی توده ای بزرگ از کیسه های شن پایین می آید، حمل می کند.
کارل باکاسماس دو کیسه شن را از توده ای که توسط شهر وینیپگ راه اندازی شده است حمل می کند تا مردم در صورت انتظار یا تجربه سیل در بهار امسال از آن استفاده کنند. (والتر برنال/سی بی سی)

شهر وینیپگ کیسه های شن را در دسترس ساکنان خیابان توماس 960 قرار می دهد و همچنین این کار را انجام داده است. نکاتی را به صورت آنلاین ارسال کرد برای اینکه چگونه زیرزمین ها را در طول ذوب بهار خشک نگه داریم.

در بولتنی که ماه گذشته منتشر شد، مرکز پیش‌بینی هیدرولوژیک منیتوبا به لطف طوفان‌های برفی بزرگ در هفته‌های اخیر در جنوب مرز ایالات متحده، خطر سیل برای رودخانه قرمز را از متوسط ​​به بزرگ افزایش داد.

سخنگوی دولت استانی روز دوشنبه در بیانیه ای ایمیلی گفت که استان در حال به روز رسانی پیش بینی های خود بر اساس بارش برف اخیر و شرایط ذوب فعلی است.

در این ایمیل آمده است، اگر تغییرات قابل توجهی در چشم انداز فعلی وجود داشته باشد، که به گفته سخنگوی قبلاً در ذوب شدن آن نقش داشته است، دیگری صادر خواهد شد.

مقامات ایالات متحده می گویند که نگرانند ذوب دیرهنگام ممکن است بر پیش بینی سیل در آنجا تأثیر بگذارد – نتایجی که بر وضعیت شمال مرز نیز تأثیر می گذارد.

تهدید باران

آماندا لی، یک هیدرولوژیست خدماتی در سرویس هواشناسی ملی در گراند فورک، ND، گفت که در این زمان از سال معمولاً آب شدن برف در جنوب مرز انجام می شود.

به گفته او، هرچه این ذوب بیشتر طول بکشد، تأثیر آن بر پیش‌بینی سیل بیشتر خواهد بود.

لی می گوید: «هر چه به ماه آوریل و ماه مه جلوتر برویم، شانس بارندگی یا حتی طوفان فقط به دلیل زمان سال افزایش می یابد.

بنابراین تهدید ما برای باران در بالای سیل و ذوب برف هر روز که به جلو می رویم افزایش می یابد، فقط به این دلیل که در اواخر فصل است.

انبوهی از شن، خاک و کیسه های شن در یک ساختمان بزرگ با سقف منحنی.
شهر وینی‌پگ کیسه‌های شن را در 960 خیابان توماس در دسترس ساکنان قرار می‌دهد و همچنین نکاتی را به صورت آنلاین برای خشک نگه داشتن زیرزمین‌ها در طول ذوب بهار منتشر کرده است. (والتر برنال/سی بی سی)

سرویس هواشناسی گفت که در حال حاضر انتظار دارد بسیاری از مکان‌ها در امتداد رودخانه سرخ در آن منطقه در دسته سیل‌های اصلی قرار گیرند.

لی گفت که سناریوی ایده آل این است که طی دو تا سه هفته آینده شاهد افزایش آهسته دما در روز و سطوح کم بارش باشیم.

200 هزار کیسه شن در منطقه فارگو

در فارگو، ND، تیم ماهونی شهردار به ساکنان گفت که باید در ساخت حدود 200000 کیسه شن در هفته آینده کمک کنند تا اطمینان حاصل شود که منطقه برای هر گونه پیامد احتمالی سیل آماده است.

او گفت که عمده این کیسه ها – 115,000 – برای شهرستان است، در حالی که 80,000 برای خود فارگو و 5,000 به شهر مجاور غرب فارگو خواهد رفت.

ماهونی در حالی که جلیقه فلورسنت به تن می کرد گفت: “فکر می کنم در چند روز گذشته خبرهای شگفت انگیزی داشتیم. وقتی عید پاک فرا رسید، خورشید بیرون آمد، همه خوشحال بودند – و اتفاقی که با آن افتاد ذوب شدن بود.” طی یک کنفرانس خبری دوشنبه که برگزار شد پخش زنده در فیس بوک.

“خب، عالی است، اما حدس بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟ ما در این بهار دوباره سیل خواهیم داشت. و با یک سیل، جلیقه‌ام می‌آید و کیسه‌های شن می‌آیند.”

ماهونی گفت: در حالی که سیل آینده می تواند در بین 10 سیل برتر فارگو باشد، اما می تواند سیلابی باشد که “می آید و به ارتفاعی که ما دوست داریم نرسد.”

او گفت، اما شهر باید برای هر دو نتیجه آماده باشد.

هیچ تغییر بزرگی انتظار نمی رود: متخصص

جی دورینگ، استاد مهندسی عمران دانشگاه مانیتوبا، گفت که برف در سمت مرز ایالات متحده بالاتر از حد نرمال است. و با 85 درصد از حوضه آبریز رودخانه سرخ در آن سمت، آنچه در آنجا اتفاق می افتد احتمالاً بر وضعیت سیل در منیتوبا تأثیر می گذارد.

اما در حال حاضر، دورینگ گفت که انتظار ندارد تغییر قابل توجهی نسبت به آخرین پیش‌بینی سیل منیتوبا در ماه مارس ببیند، زمانی که استان گفت انتظار می‌رود رودخانه در بهار امسال در چندین نقطه منیتوبا از کناره‌های خود سرازیر شود، اما پیش‌بینی نمی‌شود که افزایش یابد. به اندازه ای بالاست که هر جامعه ای را که توسط دایک های حلقه محافظت می شود، تهدید کند.

مردی با کت و شلوار به صفحه کامپیوتر اشاره می کند.
جی دورینگ، استاد مهندسی عمران در دانشگاه مانیتوبا، می‌گوید با وجود 85 درصد از حوضه آبریز رودخانه سرخ در آن سوی مرز ایالات متحده، آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد احتمالاً بر وضعیت سیل در منیتوبا تأثیر می‌گذارد. (وارن کی/اخبار CBC)

دورینگ گفت: “ممکن است انتظار داشته باشم که شاهد افزایش سطح آب مورد انتظار باشم، اما انتظار ندارم که شاهد افزایش قابل توجهی باشم.”

این واقعاً فقط یک سؤال است که در نهایت چقدر به شرق و غرب می رود.»