قیمت روز موتور زانتیا – قیمت اجناس

زانتیا در طراحی داخلی، اشتراکات زیادی با محصولات پژو دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با تاریخچه زانتیا، مزایا و معایب مشخصات فنی، طراحی ظاهری و داخلی، ایمنی و… همچنین در اواخر دهه 80 سایپا در تصمیمی عجیب مدلی فیس لیفت از زانتیا را تولید و عرضه کرد که از دست دادن یکی از مشخصههای اصلی آن در به دست آوردن محبوبیت، یعنی زیبایی ظاهری، باعث شد این پروژه با شکست بزرگی برای سایپا همراه شود. خیلی از ماشینبازها هنوز هم دوست دارند که خودروی فرانسوی که در دهه ۸۰ شمسی در ایران تولید و عرضه میشد را بخرند. پلاستیک های صندلی ها، و حتی دسته راهنما هنوز روش بود. استفاده از تراشه شرکت مدیاتک که به صورت اختصاصی برای این ردیابها طراحی شده، باتری 300 میلی آمپری و روش ذخیره نیروی خاص استفاده شده در این دستگاه، پایداری دستگاه را به شدت افزایش داده است. اول اینکه شاسی خودرو چند تکه است و مناسب یک خودروی سدان نیست ، بدنه خودرو ضعیف طراحی شده ، ستون ها مقاومت لازم را ندارند و در نهایت تقسیم وزن به خوبی انجام نشده است.

یک موتور با گشتاور 373 نیوتن متر در دور 2000 نسبت به موتوری که فقط 193 نیوتن متر گشتاور در دور 5600 دارد، کشش کمتری دارد چرا که موتور دوم با وجود گشتاور کمتر خیلی بیشتر از موتور اول دور میگیرد و در مدت زمان کمتر کار بیشتری انجام میدهد. شاید آوانته در زمان عرضه نتوانست بر زانتیا غلبه کند، اما امروز با توقف تولید هر دو خودرو، می توان مشاهده کرد که آنها در وضعیت تقریبا یکسانی به سر می برند. در سال ۲۰۰۱، درست زمانی که زانتیا در آستانه بازنشستگی در اروپا بود، در مدل فیس لیفت وارد خط تولید سایپا تهران شد. پارس ELX مدل 92 ايربگ داره. هیچ ربطی به موتور زانتیا 1800 سی سی ندارد و موتور ELX همان موتور XU7JP/L3 با همان… با توجه به مزیتها و معایب گفته شده باید ارزش خریدی متوسط را برای این خودرو متصور باشیم.10 0 4.7رقبای پژو پارس ELX موتور زانتیابا توجه به شرایط فعلی بازار خودرو، پژو پارس LX، دنا، سمند سورن، سایپا آریو و پژو 206 صندوقدار رقبایی هستند که پارس ELX موتور زانتیا باید با آنها رقابت کند.

یک خودروی خانوادگی اعم از سدان، هاچ بک یا کراساوور باید کشش ثانویه خوبی داشته باشد تا بتواند به راحتی در ترافیک شهری، جادههای پرفراز و نشیب، و یا مناطق سنگلاخی به راحتی حرکت کنند. البته بازهم همه چیز به اسب بخار نیست و در میان سدانهای شهری، کراساوورها و هاچ بکها کمتر مصداق دارد چرا که مسائلی به غیر از سرعت و شتاب در اولویت هستند. البته یک نکته اساسی درباره گشتاور نباید فراموش شود. با این حال، آوانته هم در این قسمت، در نقش یک سدان آسیایی ساده و منطقی ظاهر می شود. البته بعضی ها با ایجاد یک مجرا در کاتالیزور این مشکل را برطرف می کنند. مدلهاي كلي اونها 2000 هشت سوپاپ (2.0i 8v) كه خودش حدالاقل دو تا زير مجموعه داره و 2000 شانزده سوپاپ (2.0i 16v) كه حدالاقل سه مدل مختلف داره و 2000 توربو (2.0i turbo) كه البته اونهم زير مجموعه مدلهاي هشت سوپاپ محسوب ميشه و بعد از اون اين مدلها بين سالهاي 1993 تا 1995 و 1995 تا 1998 (فاز يك) و در آخر 1998 تا 2001 (فاز 2) تفاوتهاي مكانيكي با هم دارن. این مدل تا سال ۲۰۰۰ در مسابقات مختلف توسط ژان لوک پایلر مورد استفاده قرار گرفت. مهمترین لوازم بدنه مورد نیاز برای خودروی زانتیا شامل : درب موتور یا کاپوت ، درب های جلو و عقب ، چپ و راست ، گلگیرهای جلو و عقب و درب صندوق عقب و رکابهای چپ و راست این خودرو می باشد.

با در نظر گرفتن این مساله و محبوبیت کمابیش زانتیا در بازار قصد داریم نگاهی مجدد به این خودروی پرطرفدار داشته باشیم. آگاه شدن مردم از باطن مزدا 323 بعد از توقف تولیدش در این سالها باعث شده است خودروی بدفروش دیروز، به ماشینی مناسب و باکیفیت از دید مصرفکنندگان تبدیل شود و مالکین آن به سختی از این خودرو دل بکنند. اما در آوانته این زه ها ظریف تر و زیباتر طراحی شده اند. طراحی داخل آوانته را به هیچ وجه نمی توان زیبا نامید. آوانته را از جلو، به عقیده بسیاری از افراد، نه می توان زشت نامید نه زیبا! در یونیت فن، اندازه گیری دمای آب از طریق یک آیسی تقویت کننده ی عملیاتی (op-amp) چهارگانه که در داخل یونیت فن تعبیه شده است صورت می پذیرد. در نمای جلو، چراغ هایی بادامی به چشم می خورند که گرافیک داخل آنها با پس زمینه مشکی تزئین شده است. گرافیک چراغ ها از دو نوار افقی قرمز و سفید تشکیل شده است. در نمای عقب، چراغ هایی مستطیلی و نسبتا بزرگ را می توان یافت. بر روی سپر دو پروژکتور بزرگ دیده می شوند. زانتیا به خوبی تمام دست اندازهای کوچک و بزرگ شهری را رد می کند و این تعلیق نرم حتی در مدل های با کارکرد بالا هم، تا حد زیادی کیفیت خود را حفظ کرده است.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از موتور زانتیا ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>