فصل باغ وحش کنار جاده قرار است در انتاریو آغاز شود و طرفداران آن می گویند زمان حمایت از قوانین رفاه حیوانات فرا رسیده است.

طرفداران حقوق حیوانات و انجمن های شهرداری از دولت انتاریو می خواهند تا با شروع فصل باغ وحش کنار جاده، قوانین رفاه حیوانات را تقویت کند.

باغ‌وحش‌های کنار جاده‌ای که معمولاً در این زمان از سال به روی عموم باز می‌شوند، اغلب جاذبه‌های پاپ‌آپ کوچکی در خارج از شهرهای بزرگ هستند که می‌توانند انبوهی از حیوانات عجیب و غریب و اهلی را برای مهمانان به نمایش بگذارند.

به گفته سازمان غیر انتفاعی حفاظت از حیوانات جهانی (WAP) آنها همچنین اغلب شامل محوطه های کوچک برای حیوانات هستند، چیزی بیشتر از غذا، آب و یک جعبه سرپناه ارائه می دهند و تأثیر منفی بر رفتار حیوانات دارند.

این سازمان، باغ‌وحش‌ها را تأسیسات «غیر استاندارد» می‌نامد که عمدتاً حیوانات وحشی را در «شرایط ضعیف و بایر» نگهداری می‌کنند.

میشل هامرز، مدیر کمپین حیات وحش WAP به سی‌بی‌سی تورنتو گفت، اما مجموعه‌ای از قوانین در انتاریو به باغ‌وحش‌ها اجازه می‌دهد در برخی از شهرداری‌ها مغازه باز کنند در حالی که در برخی دیگر ممنوع هستند.

هامرز گفت: «انتاریو در مقایسه با سایر استان‌ها و حوزه‌های قضایی در کانادا، عقب‌تر است.

“هیچ چیزی واقعاً مانع از این نمی شود که دولت به این موضوع بپردازد. این اراده و اولویت های سیاسی است و ما نمی خواهیم منتظر بمانیم… تا فرار یا حادثه دیگری رخ دهد.”

ایمنی و مقررات صنعت در سال های اخیر در انتاریو بهبود یافته است – به ویژه به لطف قانون خدمات رفاهی حیوانات استانی (PAWS) که در سال 2019 لازم الاجرا شد و استانداردهای اساسی مراقبت از برخی از حیوانات را تعیین می کند. اما منتقدان و مدافعان می‌گویند که تفسیر مؤثر و مداوم برای هر حیوان عجیب و غریب بسیار مبهم است و شهرداری‌ها را مجبور می‌کند تا خودشان باغ‌وحش‌ها را تنظیم کنند.

WAP می‌گوید تا زمانی که استان قوانین شفاف‌تری را برای تأسیسات حیات‌وحش اعمال نکند و منابع بیشتری را به تنظیم صنعت اختصاص دهد، مشکل همچنان پابرجا خواهد بود – زیرا حدود 50 درصد شهرداری‌ها اصلاً منع مالکیت حیوانات وحشی را ندارند.

هامر گفت: «خیلی خوب است که ما مقررات و مقررات خاصی داریم. اما اگر به درستی اجرا نشود و ما نتوانیم تسهیلات را در قبال کارهایی که انجام می‌دهند پاسخگو باشیم.

شهرداری‌ها، مأموران آیین‌نامه در حال دفاع از خودشان هستند

به گفته انجمن مدیران شهرداری، کارمندان و خزانه داران انتاریو، بزرگترین انجمن متخصصان دولت محلی در استان، این یک مشکل دیرینه است که شهرداری ها – حتی آنهایی را که قوانین آئین نامه ای در مورد این موضوع دارند – در مدیریت حیوانات عجیب و غریب با چالش هایی مواجه می کند. .

دیوید آرباکل، مدیر اجرایی انجمن گفت: «شهرداری ها با اطلاعاتی که دارند، به نوعی بهترین کار را انجام می دهند.

و علی‌رغم تلاش‌های مقامات محلی برای بستن آنها، در برخی موارد، انجمن می‌گوید که باغ‌وحش کنار جاده هنوز هم می‌تواند مغازه‌ها را جمع‌آوری کند و به شهرداری دیگری نقل مکان کند.

یک شیر در یک باغ وحش تصویر شده است که روی نوعی سازه پشت یک حصار سیمی دراز کشیده است.
یک شیر در باغ وحش کنار جاده ای در انتاریو به تصویر کشیده شده است. بر اساس گزارش WAP، برخی از این امکانات حیوانات اجتماعی مانند شیرهای ماده را در سلول انفرادی نگهداری می کنند. (حفاظت از حیوانات جهان)

آرباکل گفت: “این تکه تکه است و راه های مختلفی وجود دارد که شهرداری ها با آن برخورد می کنند.”

بسیار خوب است که قوانین استانی فراگیر وجود داشته باشد که هم برای خود شورا و هم برای آنهایی که برای اجرای قوانین فراخوانده شده اند راهنمایی بیشتری ارائه کند.»

انجمن افسران مجری قانون شهرداری با این موضوع موافق است و می‌گوید که یک چارچوب در سطح استان و آموزش عمومی در مورد این موضوع برای رسیدگی به ایمنی شهروندان و افسران لازم است.

داگ گادفری، رئیس انجمن، در مورد افسران گفت: “ممکن است همه آنها در برخورد با انواع حیواناتی که برای تعامل با آنها فراخوانده شده اند آموزش نبینند.” و افزود که آنها ممکن است همیشه ابزار یا منابع لازم برای تعامل با آنها را نداشته باشند. حیوانات

وزارت دادگستری انتاریو مسئول اجرای قانون PAWS است. در پاسخ به سؤالات CBC تورنتو، این وزارتخانه نگفت که آیا قانون جدیدی در راه است یا خیر، اما گفت که این استان “پیشرو در حمایت از حیوانات است، با قوی ترین مجازات ها و اولین سیستم اجرایی در نوع خود در کل کشور”. ”

در صورتی که سازمان، شرکت یا فردی تمام قوانین، مقررات و استانداردهای مراقبت در مورد رفاه حیوانات را رعایت نکند، خدمات رفاهی حیوانات در صدور دستورات تردید نخواهد کرد.

این وزارتخانه می افزاید که خدمات رفاهی حیوانات استان از ژانویه 2020 تاکنون 7600 دستور داده، 600 مورد اتهام قرار داده و بیش از 5200 حیوان را از موقعیت هایی خارج کرده است که بر رفاه آنها تأثیر منفی گذاشته است.

باغ وحش تورنتو می گوید که رفاه حیوانات باید در اولویت باشد

باغ وحش تورنتو، بزرگترین باغ وحش در کشور، می گوید که از کمپین WAP حمایت می کند و سال ها از حمایت بیشتر از حیوانات حمایت می کند.

Dolf DeJong، مدیر عامل باغ وحش گفت: ما نمی‌خواهیم فقط از یک استاندارد پیروی کنیم، بلکه می‌خواهیم استانداردی را تعیین کنیم.

دی‌جونگ می‌گوید که این امر به دلیل تأیید اعتبار غیرانتفاعی شخص ثالث از انجمن باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌ها آسان‌تر شده است. این باغ وحش فراتر از اعتبارسنجی و تمرین های اضطراری مهمانان و کارکنانش، می گوید که تفاوت های اصلی آن را از باغ وحش های کنار جاده ای جدا می کند، تمرکز آن بر حفاظت، آموزش و شفافیت است.

دو نفر روی یک میز ماهی را عمل می کنند.
کارکنان باغ وحش تورنتو روز جمعه یک عمل جراحی روی ماهی کپور علف ژاپنی انجام می دهند. بازدیدکنندگان باغ وحش عمل جراحی را به صورت زنده پشت یک دیوار شیشه ای مشاهده می کنند. (رابرت کرباواک/سی بی سی)

دی جونگ گفت: “بسیاری از مردم به عنوان یک روز سرگرم کننده با خانواده خود از باغ وحش بازدید می کنند و تعهد ما این است که از آن زمان بهترین استفاده را ببریم تا مطمئن شویم که آنها با پیام هایی در مورد اینکه چه کاری می توانند برای کمک انجام دهند از باغ وحش خارج می شوند.”

ما به انجام این اقدامات ادامه خواهیم داد تا مطمئن شویم که همه افراد مجهزتر را ترک می کنند تا مباشر حیات وحش باشند.”

همرز می‌گوید خانواده‌هایی که به دنبال حمایت از مؤسسات قابل اعتماد باغ‌وحش هستند، باید به دنبال تأیید اعتبار شخص ثالث باشند و از مکان‌هایی با حصار ضعیف یا مکان‌هایی که به مردم اجازه می‌دهد حیوانات وحشی را لمس کرده و غذا بدهند، اجتناب کنند.

هامرز گفت: “لطفاً تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که متوجه شده اید در چه باغ وحشی قدم می زنید.”

“[If] این صرفاً برای سرگرمی است، اینجاست که ما خط می کشیم و می گوییم گوش کن، این دیگر در این روزگار قابل قبول نیست.”