فصل آتش‌سوزی جنگل‌های انتاریوی شمالی همچنان به آرامی شروع می‌شود، اما شرایط آتش‌سوزی «فوق‌العاده» وجود دارد

کارها برای فصل آتش سوزی جنگل های شمال انتاریو کندتر از حد معمول شروع می شود، اما مقامات می گویند شرایط برای آتش سوزی آماده است و بیشتر منطقه به عنوان خطر آتش سوزی “فوق العاده” یا “بالا” شناخته می شود.

شاین مک کول، افسر اطلاعات آتش سوزی انتاریو گفت که از بعد از ظهر دوشنبه، 60 آتش سوزی در منطقه از شروع فصل آتش سوزی در 1 آوریل گزارش شده است.

مک کول گفت: «این زمان در سال گذشته ما ثبت کردیم، تا این تاریخ 77 آتش سوزی بود. و پس از آن، میانگین 10 ساله برای این زمان از سال، ما شاهد 135 آتش سوزی تقریباً هستیم.

او گفت: «بنابراین ما کمتر از میانگین 10 ساله خود هستیم و از تعداد آتش‌سوزی‌هایمان از سال گذشته کمتر هستیم. گفته می‌شود، با شرایطی که اکنون شاهد آن هستیم، می‌توان انتظار داشت که شاهد آتش‌سوزی‌های بیشتری باشیم.»

خطر آتش سوزی در بخش اعظم شمال انتاریو عمدتاً شدید است، با برخی از نقاط خطر بالا، از جمله اطراف Thunder Bay. در همین حال برای مناطق غربی و شمالی منطقه هشدار گرما صادر شده است. مناطق تحت اخطار عبارتند از Kenora، Ear Falls، Webequie، Sioux Lookout، Peawanuck و Attawapiskat.

پیتر کیمبل، کارشناس آمادگی هشداردهنده هواشناسی محیط زیست کانادا، گفت: هشدارهای مربوط به گرما زمانی صادر می شود که انتظار می رود در یک منطقه دمای بالای حداقل 29 درجه سانتیگراد به مدت دو روز باشد و کمینه هوا در طول شب به حداقل 18 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

کیمبل گفت مناطق آسیب دیده باید شاهد کاهش دما در روز سه شنبه باشند.

او گفت: «پس احتمالاً تا پایان هفته دوباره به دمای گرم‌تر باز خواهد گشت.» بنابراین من انتظار دارم که احتمالاً تا پایان هفته و آخر هفته دوباره شاهد هشدارهای گرما باشیم، شاید نه برای Thunder Bay، اما احتمالاً به سمت شرق به سمت Thunder Bay خواهد رفت.

مک کول گفت تا بعدازظهر دوشنبه، هشت آتش سوزی جنگل در شمال غربی و 9 آتش سوزی در شمال شرق وجود داشته است.

او گفت که هیچ یک از آنها هیچ جامعه ای را تهدید نمی کند.

مک کول گفت: «به گفته وی، ما آتش سوزی های بزرگتری داریم. مثلاً در واوا ما واوا دو و واوا سه داریم.

واو دو در حال حاضر 105 هکتار است و تحت کنترل نیست و سپس واوا سه در این زمان 800 هکتار است و تحت کنترل نیست.

سه نفر به آتشی که از دور می سوزد نگاه می کنند.
خدمه اورژانس تماشا می کنند که آتش سوزی در 10 کیلومتری شمال غربی فاکس کریک، آلتا می سوزد. علیرغم آتش سوزی های ابتدای فصل در جاهای دیگر، فصل آتش سوزی شمال انتاریو شروع کندی داشته است. (مارتین ترینر/سی بی سی)

در همین حال، 93 آتش نشان انتاریو برای کمک به مناطق دیگر در سراسر کانادا، جایی که برخی از مناطق شاهد شروع فصل آتش سوزی رکوردشکنی بوده اند، اعزام شده اند. جوامع در قلمروهای شمال غربی، آلبرتا و نوا اسکوشیا به دلیل آتش‌سوزی‌ها تخلیه شده‌اند.

مک کول گفت که اکثر آتش نشانانی که برای کمک به جاهای دیگر اعزام شده اند به آلبرتا اعزام شده اند، اما تعدادی نیز به مینه سوتا و مناطق شمال غربی مستقر شده اند.

او گفت: «زمانی که زمان تصمیم گیری برای اعزام کارکنان فرا می رسد، ما به دقت وضعیت را در خانه زیر نظر می گیریم و تعیین می کنیم که آیا توانایی تأمین منابع برای حمایت از این اعزام ها را داریم یا خیر.

مک کول گفت: «در زمان آخرین استقرار تصمیم گرفته شد که ما فرصتی برای اعزام تعدادی کارمند داشته باشیم. ما کارکنان کافی را در خانه نگهداری می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که می توانیم به وضعیت فعلی و جاری آتش سوزی در اینجا پاسخ دهیم.”