فروشگاه های مانیتوبا ، خریداران در جمعه سیاه یادآوری کردند که از قوانین و روحیه بهداشت عمومی پیروی می کنند

مدیر ارشد بهداشت عمومی مانیتوبا به خرده فروشان – و خریداران – هشدار داد که توصیه های بهداشت عمومی را در جمعه سیاه و فراتر از آن دنبال کنند ، پس از سوing تفاهم برخی از فروشگاه ها در مورد قوانین فعلی.

دکتر برنت روسین در یک کنفرانس خبری جمعه گفت: “وانت در کنار جاده ، سفارش آنلاین ، سفارش از راه دور مجاز است و این شامل امکان پرداخت پول هنگام تحویل گرفتن آن می شود. توصیه ما این است که بیشتر این کارها را از راه دور انجام دهید.”

اما در برنامه برخی از فروشگاه ها ، “ما دیدیم که این نیاز است [customers] در واقع سفارش در محل است. این طبق دستور قابل قبول نیست “.

روسین گفت ، در برخی موارد ، خرده فروشان تنظیماتی را انجام می دهند که شامل مشتریانی می شود که به فروشگاه ها سفر می کنند ، ورق ها را ورق می زنند و با کارکنان تعامل می کنند.

این روش مجاز نیست ، اما روسین گفت که جریمه ها بلافاصله صادر نمی شوند ، زیرا به نظر می رسد فروشگاه هایی که از آن استفاده می کردند سعی در پیروی از قوانین داشتند.

وی روز جمعه گفت: “ما این تصور را داریم که فروشگاه هایی که با آنها در ارتباط بوده ایم و با چند س questionsال در این باره به ما نزدیک شده اند ، با حسن نیت عمل می کنند.”

“ما انتظار داریم که امروز اصلاح شود.”

قوانین قفل جزئی منیتوبا اجازه می دهد کالاهای اساسی ، از جمله مواد غذایی ، لباس های زمستانی و دارویی ، در فروشگاه ها خریداری شوند. کالاهای غیر ضروری ، از جمله کتاب ، اسباب بازی و وسایل الکترونیکی مصرفی را نمی توان به صورت حضوری خریداری کرد ، اما می توان آن را تحویل داد یا برای سفارشات کنار دریا یا تلفنی در دسترس قرار داد.

کارکنان یک Winnipeg Walmart به مشتری کمک می کنند تا یک تلویزیون جدید را در جمعه سیاه انتخاب کند. (جان Einarson / CBC)

روسین گفت که مأموران اجرای قانون اطمینان حاصل می کنند که فروشگاه ها از دستورات بهداشت عمومی پیروی می کنند. وی گفت که باید دید که مشاغل در جمعه سیاه ، یکی از مهمترین روزهای خرده فروشی سال ، چگونه از قوانین پیروی می کنند.

روسین صرف نظر از اینکه فروشگاه ها چه پیشنهادی دارند ، مسئولیت آن را نیز به عهده مشتریان می گذارند.

وی گفت: “من امیدوارم كه Manitobans به حرفهای شما گوش كنند. به یاد داشته باشید ، دو طرف این مسئله وجود دارد ، درست است؟ عرضه و تقاضا وجود دارد.”

“مهم نیست که این فروشگاه ها برای جمعه سیاه در فروشگاه خود چه تاسیس کرده اند ، تقاضای زیادی وجود ندارد ، زیرا Manitobans باید در خانه بماند و فقط برای اهداف اساسی خانه را ترک کند.”

فراتر از دستورات بهداشت عمومی ، روسین به مردم یادآوری کرد که روح قوانین تشویق به ماندن در خانه است.

وی گفت: “پیام کلی ما تغییر نمی کند ، و آن این است که تا آنجا که ممکن است در خانه بمانیم.” “بسیاری از اینها ضروری نیست ، و بنابراین پیام ما بی تردید است.”