عوامل تاثیرگذار در خرید نهال گردو پرسود و پر محصول

باردهی و سود یک نهال یا باغ، رابطه مستقیمی ‌با خرید نهال گردو با کیفیت و مرغوب دارد. با خرید نهال گردو مرغوب، می‌توان انتظار افزایش تولید محصول را داشت که به دنبال آن سود بیشتری را کسب خواهید کرد.

برای باغداران و علاقه مندان به کشاورزی، خرید نهال گردو، یکی از مهمترین مراحل است زیرا در کیفیت محصولاتشان بسیار تاثیرگذار است. در ادامه نکات مهمی ‌را که برای خرید نهال گردو پرسود و پر محصول باید به آن توجه داشته باشید را بررسی می‌کنیم.

خرید نهال گردو پرسود | بررسی 6 نکته مهم  

در زمان خرید، توجه به برخی نکات برای انجام خرید نهال گردو پرسود بسیار مهم است. به نقل از نهالستان ارغوان نهال این نکات مهم شامل خرید از نهالستان معتبر، داشتن شناسنامه نهال و گواهی بهداشت، ظاهر سالم، سن مناسب و زمان مناسب خرید نهال گردو است.

1.      خرید نهال گردو از مراکز معتبر

برای خرید نهال گردو پر محصول ، لازم است تا خرید خود را از نهالستان‌های مجوز دار و معتبر انجام دهید. نهالستان‌های معتبر نهال‌های با کیفیت را تولید می‌کنند و در اختیار مردم قرار می‌دهند.
همچنین خرید از نهالستانی که به طور مستقیم کاشت و پرورش نهال گردو را انجام می‌دهد و واسطه نیست، باعث می‌شود تا بتوانید نهال را با قیمت نهایی کمتری خریداری کنیدو بیشتر سود کنید.

در نهالستان‌های معتبر معمولا نهال‌ها به تاییدیه جهاد کشاورزی می‌رسند و کیفیت آن‌ها بررسی می‌شود.

نهال فروشی‌های معتبر شرایط مناسب برای پرورش هر نهال گردو را فراهم می‌کنند و شما می‌توانید ارقام نهال گردو با کیفیت را از آن‌ها خریداری کنید.

معرفی انواع نهال گردو پرسود و پرمحصول

نهال‌هایی مانند ارغوان تیپ 7، نهال گردو چندلر، نهال گردو فرنور و …. جزو انواع نهال گردو پرسود هستند که در نهالستان‌های معتبری مانند نهالستان ارغوان نهال با کیفیت بالایی تولید می‌شوند.

2.      خرید نهال گردو شناسنامه دار

نهال‌هایی که از نهالستان‌های تحت نظر جهاد کشاورزی تهیه می‌شوند، معمولا دارای شناسنامه هستند. در این صورت به هر نهال، یک شناسه تعلق می‌گیرد که با استفاده از این شناسه می‌توانید اصالت نهال را بررسی کنید.

این شناسه را تا بعد از باردهی نهال گردو، نگه داری کنید. داشتن این شناسه دلگرمی‌ بزرگی برای باغداران و سرمایه گذاران است.
این شناسه‌ها ضررات باغدار را کمتر می‌کنند چون بعد از بروز مشکل می‌توانید پیگیری‌های لازم را انجام دهید و ضرر و زیان را تاحد زیادی جبران کرد.
نهال‌های شناسه دار نهال‌های استانداردی هستند که با تضمین تولید شده اند و نوید از نهال گردو پر محصول می‌دهند.

هر شناسه شامل این موارد است: نام تولید کننده، نوع قلمه، نام نهالستان، بارکد و کد امنیتی که اطلاعات کامل را در اختیار باغدار قرار می‌دهد و اگر مشکلی به وجو آید می‌توان پیگیری کرد.

3.      توجه به ظاهر نهال و سلامت جسمی‌آن

شکل ظاهری نهال‌ها باید در زمان خرید به دقت مورد توجه قرار گیرد. انتخاب خوب، انتخاب نهال‌هایی است که از طراوت و شادابی کافی برخوردار باشند و ظاهری زیبا و سالم داشته باشند.
توجه به ویژگی‌های ظاهری نهال باعث می‌شود تا بتوانید نهال‌های سالمی‌خریداری کنید و خرید نهال گردو پرسود داشته باشید.

1. تنه نهال را به دقت مورد بررسی قرار دهید و از سلامتی آن اطمینان حاصل کنید. روی تنه نهال‌هایی که پیوند زده شده، نباید بیش از حد برآمده باشد. دقت کنید که محل پیوند 15 تا 20 سانتی متر از طوق نهال فاصله داشته باشد.

2. اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه آفتی روی نهال‌ها وجود ندارد. نهال‌های آفت زده ممکن است آفات جدیدی به باغ اضافه کرده و باعث آسیب بیشتر به باغ شوند.

3. تنه نهال باید کاملا سالم و عاری از هرگونه خمیدگی، خراش، شکستگی و … باشد.

4. ریشه‌های نهال باید کاملا طبیعی باشد و حالاتی غیر طبیعی مانند چنگ خوردگی، سفیدک، پارگی، آفت و … را نداشته باشند.

5. شاخه‌ها باید عاری از هرگونه آفت و بیماری باشند. تخم برخی از آفات به حدی کوچک و همرنگ بدنه درخت است که با چشم به راحتی دیده نمی‌شود. حد فاصل بین شاخه‌ها و بدنه نهال را به خوبی بررسی کنید.

6. جوانه‌های روی نهال باید به تعداد کافی و سالم باشند اما این جوانه‌ها نباید از خواب بیدار شده باشند.

7. نهال گردو باید سالم و شاداب باشد و رشد کافی کرده باشد. نهال‌های کوچک ممکن است بعد از انتقال به زمین از بین بروند و در برابر شرایط محیطی نتوانند دوام بیاورند.
نهال‌های بزرگ هم برای کاشت مناسب نیستند چون نهال‌ها به شرایط زمین عادت می‌کنند و ممکن است در زمان انتقال نتوانند با شرایط زمین جدید به خوبی سازگار شوند.

8. برگ‌های نهال باید سالم باشند و دچار خوردگی، زرد شدن و آفت آلوده نباشند.

4.      داشتن گواهی قرنطینه نهال

گواهی بهداشت نباتی به عنوان سلامت بهداشتی گیاهان در دنیا شناخته می‌شود که در کشورهای مختلف توسط سازمان‌های متنوع کشاورزی صادر می‌شوند.

گواهی قرنطینه نهال، زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی به گیاهان داده می‌شود. این گواهی مجوز لازم را برای واردات و صادرات انواع نهال صادر می‌کند و افرا د می‌توانند از اصالت و کیفیت نهال مطمئن شوند.

گواهی قرنطینه نهال راهکاری برای حفظ سلامت خرید نهال است تا نهال‌هایی که از مناطق دیگری هستند با سلامتی به دست باغدار برسد.

5.      توجه به سن نهال گردو

برای شروع احداث باغ بهتر است از نهال گردو یک ساله یا دو ساله استفاده کنید. نهال‌های جوان با محیط جدید سازگارتر هستند و به راحتی رشد می‌کنند و می‌توانید انتظار یک نهال گردو پر محصول را داشته باشید.
هرچه سن نهال بیشتر باشد، پرورش و نگه داری آن سخت‌تر می‌شود.

نهال گردو یک ساله یا دوساله بهترین انتخاب است و مراقب باشید که افراد کلاهبردار با بهانه سن بیشتر نهال، آن را با قیمتی بالاتر به شما نفروشند.

6.      خرید نهال گردو در زمان مناسب

همانطور که می‌دانید فصل پاییز و زمستان، بهترین زمان کاشت نهال گردو است. برای کاشت نهال گردو در این زمان باید از مرداد ماه به فکر خرید نهال گردو باشید تا نهال‌های بهتری بتوانید خریداری کنید.
با
پیش خرید نهال گردو از نهالستان‌های معتبر، می‌توانید نهال‌های مرغوب‌تر و با قیمت مناسبی خریداری کنید. هرچه برای خرید نهال کمتر هزینه کنید، نهال گردو پرسودتری خواهید داشت.

چگونه سود بیشتری از نهال گردو به دست آوریم؟

در پایان طبق تجربه ما در نهالستان ارغوان نهال بهتر است نهال‌های شناسه دار را خریداری کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید برخی از خسارات را جبران کنید و همچنین نهال گردو پرسود و بارورتری داشته باشید. از سلامت نهال خریداری شده مطمئن شوید و نهال را در سن مناسب و در زمان مناسب خریداری کنید.
توجه به این نکات کوچک، سود سرشاری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

جهت باربری نیز نگران نباشید. نهالستان با تیم های حرفه ای جهت حمل نهال ها و جابه جایی وسایل در ارتباط است و نهال را با کیفیت عالی خدمت شما عزیزان تحویل می دهد.

همچنین جهت آموزش کلیه نکات مربوط به کاشت نهال گردو و مراقبتهای بعد از آن کافیست به سایت نهالستان سر بزنید و کلیه آموزش‌ها را دنبال کنید. https://www.nahalarghavan.com/ buy-seedlings-walnuts//

جهت اطلاع و خرید انواع نهال گردو پرسود و پرمحصول با کارشناسان ارغوان نهال در ارتباط باشید: 09141836535