شمال شما: یک جاده جاده مجازی

(CBC)

ما در شمال انتاریو چیزهای زیادی برای جشن گرفتن داریم: زیبایی طبیعی بی نظیر ، بهترین فعالیت های تفریحی در جهان و احساس غرور شمالی.

شمال شما: یک سفر جاده ای مجازی شنوندگان را با هدایت Jonathan Pinto ، مجری برنامه جدید Up North ، به سفری در شمال می برد.

ما می خواهیم از تو بشنویم! با ارسال عکس یا فیلم به مکانهای خاص جامعه خود برجسته کنید [email protected] یا با خط گفتگوی ما تماس بگیرید: 1-844-856-6784

(CBC)

KENORA

(هلنا شیطان)

Helena Devins ، هماهنگ کننده بازار کشاورزان Matiowski ، شهر Kenora

اگر بازی نکرده اید – یا حتی نام Crokocicurl را نشنیده اید – ناامید نشوید ، این بازی زمستان به بازی Anicinabe Park می رسد.

Crokicurl در وینیپگ اختراع شد ، نسخه ای واقعی از بازی رومیزی کانادایی Crokinole است. شما به جای شلیک دیسک های چوبی به وسط ، سنگ های فر را روی یک پیست مخصوص طراحی شده می اندازید.

Devins گفت: “این محبوبیت بیشتری پیدا می کند.” “مردم در حیاط خانه ها با استفاده از الوار به عنوان پست و کوزه ها به عنوان پیچش یا حلقه زنی ، تفرجگاه های خانگی Crokicurl درست می کنند. این یک ورزش کانادایی است.”

ATIKOKAN

(جان پرینگل)

جان پرینگل ، نویسنده محلی ، اهل آتیوکان

دوران کودکی پرینگل در جهان طبیعی غنی بود. او برای شکار ، ماهیگیری و گذراندن وقت در بوته بزرگ شد. وی گفت: “این کار به اندازه کافی ساده است که وقتی پارک استانی Quetico در آستانه شماست انجام شود.”

زندگی در شمال انتاریو با دو کتاب خود منتشر شده ، مارپیچ ها: داستان های شمال غربی آنتاریو (2016) و رقص ریون (2020) که در منطقه تنظیم شده ، زندگی و نویسندگی او را شکل داد.

بسیاری از شخصیت های او غرق در آن جو هستند زیرا الهام گرفته از مناظر ، اصوات و مردم آتیکوکان است.

خلیج تندر

(دانیل فیوریتو)

دانیل فیوریتو ، مدیر Rollin ‘Thunder ، Thunder Bay

“این مانند یک دوچرخه معمولی است ، اما با لاستیک های 5 اینچ ، دو برابر بزرگتر است. کمی چرخش سر ، که مورد توجه مردم قرار می گیرد – متوجه خواهید شد!”

دانیل فیوریتو ، مدیر Rollin ‘Thunder در خلیج تندر ، می گوید دوچرخه سواری چربی در پنج سال گذشته محبوبیت منفجر شده است. این دوچرخه ها دارای چنگال وسیع تر و قاب محکم هستند و به ماجراجویان اجازه می دهد بر روی برف ، یخ و شرایط نامساعد دوچرخه سواری کنند.

مکانهای مورد علاقه Fiorito برای گردش: گشت و گذار در پارک استانی غول خفته ، گشت و گذار در نورو غربی ها و بهره گیری از بیش از 20 کیلومتر پیست تک مسیر آراسته موجود در جنگل Trowbridge.

GERALDTON / GREENSTONE

(تام ریورز)

تام ریورز ، علاقه مندان و معاون مدیر دبیرستان ، دبیرستان کامپوزیت جرالدتون

رودخانه ها ممکن است اهل جنوب انتاریو باشند ، اما او سبک زندگی شمالی را بیش از یک دهه پیش پذیرفت و هرگز به گذشته نگاه نکرد.

او می داند که بهترین ناهار ، ناهاری است که خودتان می گیرید ، روی یخ ، پنج دقیقه با شهر. همیشه یکی برای در آغوش گرفتن در فضای باز ، سرگرمی های مورد علاقه او شامل ماهیگیری روی یخ ، کفش برفی و سرعت نهایی آزادی است: حرکت برفی.

با گذراندن شش سال اول تدریس در مدرسه اول ملت ، شکل گرفت که وی اکنون چه کسی است. “بسیاری از ارزشها و اعتقادات من با آنچه از این جامعه آموخته ام همسو است ؛ آنها شیوه زندگی خود را به من آموختند.”

ماراتون

(کرستن اسپنس)

کرستن اسپنس ، هماهنگ کننده پروژه ، Lake Superior Group of Seven Trail

توسعه مسیرها میراث اسپنس است ، چیزی که او می تواند برای نسل های آینده باقی بگذارد. قطعه آشتی او هنگام کار با جوامع First Nation.

او بخشی از طرح گروه هفت دنباله است ، پروژه ای که برخی از مکان های نقاشی را از پارک ملی Pukaskwa به پارک استانی Neys متصل می کند.

این پروژه به کانادایی ها امکان می دهد مکان های نمادین نقاشی گروه هفت را کشف کنند. “اکنون بیش از 100 سال است و آن نقاط هنوز هم وجود دارند. نور دقیقاً یکسان است ، هیچ پیشرفتی ندارد. کاملاً شگفت انگیز است ، تقریباً مانند یک تجربه مذهبی.”

MOOSONEE

(وین تایپال)

وین تایپال ، شهردار ، موزونی

همه سرنشین The Polar Bear Express هستند!

این قطار که از کوکرین آغاز می شود ، به سمت شمال حرکت می کند و توسط مسافران ، شکارچیان و مسافرینی که با وسایل خود سوار می شوند و در سفر اقامت دارند ، پرچم می خورند تا زمانی که 300 کیلومتر بعد به موسون برسد.

تایپال گفت: “این شاهراه ماست ، راه ما به داخل و خارج از جامعه است.” “سپس می توانید با تاکسی Ski-Doo (سورتمه ای با پوشش) در جاده یخی به سمت کارخانه Moose بروید.”

TIMMINS

(مگان راسموسن)

مگان راسموسن ، خزانه دار ، انجمن ورزشی با قدرت سگ تیمینز

ده هاسکی قوی و یک سورتمه در اختیار ندارید؟ مشکلی نیست

ورزش مجهز به سگ ، هر ورزشی است که سگ شما مهار داشته باشد و به شما کمک کند تا شما را به جلو سوق دهد. این می تواند به ایجاد رابطه بهتر بین افراد و سگهای آنها کمک کند و همچنین اجازه می دهد ورزش به صورت کنترل شده انجام شود.

راسموسن گفت: “این یک ورزش کار گروهی است و روش های زیادی وجود دارد که می توانید سگ خود را به مهار درآورید.” “شما می توانید با سگ خود راه بروید یا بدوید. اگر به سرعت احتیاج دارید ، می توانید دوچرخه سواری کنید یا اسکی کنید ، که” skijoring “نامیده می شود.”

جزیره خرس

بچه های مدرسه با بزرگتر / مشاور مایکل پاول یک دام بیور درست می کنند (ارتباطات اولین ملت Temagami)

وین پاتس ، مدیر سرویس بهداشتی Temagami First Nation

انجمن برای 250 نفری که جزیره Bear را خانه خود می دانند مهم است.

جزیره بین اواخر نوامبر و اوایل دسامبر با قایق یا ماشین برفی تا زمانی که دریاچه یخ بزند قابل دسترسی نیست. همسایگان برای اطمینان از یخچال فریزر به یکدیگر اعتماد می کنند و کمدها نیز از انبار تهیه می شوند.

پوتس گفت: “ما برنامه ای داریم كه بزرگترهایی را كه نمی توانند از خانه بیرون بیایند یا خانواده ندارند ، برداشت و شكار می كنیم.” “این روحیه تأمین هزینه های یکدیگر است ؛ تلاش برای اتصال مردم ، به ویژه جوانان ، به سرزمین.”

گرچه شرایط می تواند سخت باشد ، اما تجربه یک بار در طول زندگی وین از دیدن چراغ های شمالی ، یک شب سرد زمستانی را واقعاً تماشایی کرده است.

خلیج شمال

(Aanmitaagzi)

سید باب ، مدیر هنری مشترک ، Aanmitaagzi

‘Aanmitaagzi’ به معنای “او صحبت می کند.”

سید و همسرش پنی کوچی مدیر هنری او متعهد به بلند کردن صدای جامعه از طریق تئاتر با اولین سازمان بومی در منطقه هستند.

باب گفت: “كانادا با هنرها و فرهنگ مردم اول ملت خود تاريخ سختي دارد.” “این امر از طریق مدارس مسکونی تحت تأثیر منفی قرار گرفت و زبان و مراسم به شدت تحت تأثیر قرار گرفتند.”

تفسیر مجموعه “بوش تا مرحله” از فعالیت های سنتی مانند برداشت شربت افرا و برنزه کردن پوست های گوزن است.

SUDBURY

(تیلور دیکسون)

تیلور دیکسون ، داوطلب ، پارک کیوی

تیلور دیکسون از سال 2016 که افتتاح شد داوطلبانه در پارک کیوی فعالیت می کند و احساس جامعه نسبت به پارک را دوست دارد.

در حالی که مدرسه وقت زیادی از او را می گیرد ، هنوز می توانید او را در Nina’s Way پیدا کنید ، حلقه یخی 1.3 کیلومتری که اسکیت بازها را از میان درختان توس و زیر چراغ عبور می دهد. راه نینا دو سال پیش افتتاح شد و توسط خانواده گروسی به یاد مادرشان نینا امکان پذیر شد.

دیکسون گفت: “عکس های عروسی در مسیر اسکیت انجام شده و پیشنهادات نیز ارائه شده است. این مکان برای زمستان است!”

با ارسال ایمیل ، شخص یا مکان خاصی را در جامعه خود برجسته کنید [email protected] یا در خط گفتگوی ما پیامی بگذارید: 1-844-856-6784