ساکنان ناامید پوینت داگلاس می گویند شهر باید با «مشکل عظیم» تخلیه غیرقانونی برخورد کند.

ساکنان محله پوینت داگلاس وینیپگ می گویند که از پر شدن سطل های زباله و تخلیه غیرقانونی به ستوه آمده اند و می گویند برای جلوگیری از آن باید اقدامات بیشتری انجام شود.

ده ها نفر در شمال محله وینیپگ روز شنبه این مشکل را به دست گرفتند و یک صبح را صرف پاکسازی زباله در جامعه کردند.

کاترین فلین، رئیس موقت کمیته ساکنان پوینت داگلاس، گفت: «این یک مشکل دائمی است و نقاط داغ مشخصی وجود دارد» که مردم همه نوع زباله را در آنجا می‌ریزند.

او گفت: “ما بقایای فونداسیون داریم. مبلمان داریم. ما آنچه را آشکارا بقایای یک آپارتمان کامل است داریم.” ما یک سال یک لاشه حیوان پیدا کردیم.

فلین می‌گوید ساکنان اکنون اغلب با انبوه زباله‌هایی برخورد می‌کنند که به وضوح نتیجه تخلیه غیرقانونی است، اما به نظر نمی‌رسد شهر این موضوع را جدی می‌گیرد. او گفت که این چیزی است که منجر به پاکسازی روز شنبه شد که در پارک میشا ژان، بین خیابان اصلی و رودخانه قرمز آغاز شد.

“ما فقط کمی از انتظار خسته شده ایم.”

مبلمان چوبی و یک سبد خرید پر از زباله در خیابان بیرون ساختمان رها شده است.
اثاثیه و زباله های دور ریخته شده بیرون آپارتمان پوینت داگلاس انباشته شده است. (والتر برنال/سی بی سی)

فلین گفت، علاوه بر دفن غیرقانونی، زباله‌هایی که از سطل‌های زباله سرریز می‌روند و به‌اندازه کافی خالی نمی‌شوند، وجود دارد و هر بهار بقایایی از اردوگاه‌ها در کنار ساحل رودخانه وجود دارد.

او گفت: «این چیزی که اینجا می بینید غیرقابل تصور است.

“ما این پارک زیبا را داریم… ما یک کمیته ساکنین واقعاً پرشور و اختصاصی داریم و واقعاً سخت کار می کنیم، و اینکه مردم به اینجا بیایند و وسایل خود را بریزند به عمیق ترین و فاحش ترین شکل بی احترامی است. “

زنی با ژاکت آبی و سفید در حالی که در پارکی در نزدیکی رودخانه ایستاده است، با یک میز پوشیده از تی شرت و وسایل نظافت پشت سرش به دوربین لبخند می زند.
کاترین فلین، رئیس موقت کمیته ساکنان پوینت داگلاس، در پاکسازی جامعه در پارک مایکل ژان وینیپگ در روز شنبه. او می گوید محدوده زباله های یافت شده در این منطقه “غیرقابل تصور” است. (والتر برنال/سی بی سی)

کریستین کیرواک، که در این منطقه زندگی می کند و عضو کمیته محیط زیست پوینت داگلاس است، گفت که تخلیه غیرقانونی اغلب در شب اتفاق می افتد. او دوست دارد دوربین هایی را در اطراف نقاط داغ برای تخلیه ببیند.

او گفت: “این یک مشکل بزرگ و بزرگ است که شهر باید به آن … از نظر سیاست ها و نگاه به شمال و پوینت داگلاس که بسیار متفاوت از بقیه شهر هستند، رسیدگی کند.”

«ما باید در اینجا با مسائل متفاوت از پروتکل شما برای سنت جیمز برخورد کنیم [or] چارلزوود.”

کیرواک گفت که ساکنان شهر را تحت فشار قرار داده اند تا تابلوهایی را در اطراف نقاط داغ نصب کنند تا به مردم یادآوری کنند که تخلیه غیرقانونی است و برای نقض مقررات جریمه وجود دارد، اما پیشرفتی حاصل نشده است.

او گفت: «این باعث می‌شود از بسیاری جهات احساس عصبانیت و درماندگی کنم. “این را نمی توان مجاز دانست.”

زنی با هودی خاکستری در حالی که در پارکی در نزدیکی رودخانه ایستاده است، با یک میز پوشیده از تی شرت و لوازم نظافت پشت سرش به دوربین لبخند می زند.
کریستین کیرواک، یکی از اعضای کمیته محیط زیست پوینت داگلاس، در پاکسازی جامعه روز شنبه. او گفت که موضوع تخلیه غیرقانونی در این منطقه “من را از بسیاری جهات عصبانی و درمانده می کند.” (والتر برنال/سی بی سی)

کیرواک گفت که کمیته او امیدوار است با شهردار برای بحث در مورد این موضوع دیدار کند.

کوین آبراهام چند هفته پیش به پوینت داگلاس بازگشت. او می‌گوید هر روز بیرون می‌آید تا ببیند سطل جلوی ساختمانش پر شده است.

او گفت: «آشغال‌ها همچنان انباشته می‌شوند و از ساختمان ما نمی‌آیند.

منطقه روز جمعه تمیز شد و ظرف 24 ساعت زباله‌ها روی هم انباشته شد و یک کمد و تشک تازه دور انداخته شده بود.

او گفت: «یک روز تمیز است، روز دیگر اینطور است. “من احساس خجالت می کنم.”

یک سطل زباله سرریز که با مبلمان و تشک های دور ریخته شده احاطه شده است.
ساکنان پوینت داگلاس می گویند که از میزان فزاینده تخلیه غیرقانونی در جامعه ناامید شده اند. (Walther Bernal/CBC News)

فقط 2 بلیط در سال گذشته صادر شده است

سل باروز برای سال‌ها یک مدافع اجتماعی در پوینت داگلاس بوده است و گفت که از اینکه محله همچنان شاهد مشکلی است که مردم از سایر نقاط شهر برای ریختن زباله‌های خود به منطقه می‌آیند، ناامید است.

او گفت که کسب‌وکارها می‌توانند از بدترین متخلفان باشند، همراه با مالکانی که آپارتمان‌هایی را که برای مستاجران جدید آماده می‌کنند، خلع کرده‌اند.

“آنها مقداری دیوار خشک و گاهی اثاثیه را پایین می آورند، و فقط می روند و … آن را در ساحل رودخانه می ریزند. این واقعا غیرقابل قبول است.”

مردی با دستکش‌های جراحی آبی و تی‌شرت روشن که زباله‌ها را در امتداد ساحل رودخانه جمع می‌کند.
یک داوطلب در روز شنبه به پاکسازی زباله ها در امتداد ساحل رودخانه در پوینت داگلاس کمک می کند. (والتر برنال/سی بی سی)

باروز هر کسی را که تخلیه غیرقانونی می بیند تشویق می کند تا شماره پلاک خودرو را بردارید و آن را گزارش کند.

وی گفت: اخیراً فردی در حین رانندگی با یک وسیله نقلیه با مارک شرکت در حال تخلیه غیرقانونی دستگیر شد. باروز گفت که مالک شرکت وقتی حادثه گزارش شد شوکه شد و روز بعد بیرون آمد تا آن را تمیز کند.

باروز گفت، بخشی از راه حل این است که توجه بیشتر به خیابان و مردم در جامعه افزایش یابد، همانطور که روز شنبه انجام دادند.

شهر وینیپگ می‌گوید که مردم تشویق می‌شوند با دیدن زباله‌ها یا نخاله‌های ساختمانی در خیابان‌ها، املاک عمومی یا اموال شخصی دیگران با 311 تماس بگیرند و گزارش بدهند، که می‌تواند به مأموران آیین‌نامه کمک کند تا تحقیق کنند.

یک پست در شبکه های اجتماعی با تعدادی عکس از زباله.
یک پست در رسانه های اجتماعی در ماه آوریل نشان می دهد که زباله ها در منطقه پوینت داگلاس ریخته شده است. شهر وینیپگ از هر کسی که تخلیه غیرقانونی را می بیند تشویق می کند که آن را به 311 گزارش دهد. (تیتا آیدا/فیسبوک)

یکی از سخنگویان گفت که اگر تماس گیرنده بتواند شرحی از متخلف و وسیله نقلیه خود را همراه با پلاک ارائه کند، مفید است. سخنگوی گفت که گزارش دادن آنچه که ریخته شده، همراه با هرگونه شواهد عکاسی نیز کمک کننده است.

برای تخلیه غیرقانونی جریمه وجود دارد، اما شهرداری اعلام کرد امسال هیچ بلیتی صادر نشده است.

سال گذشته فقط دو بلیت تحویل داده شد و هیچ کدام در سال 2021 داده نشد.

جریمه ریختن زباله در مقیاس بزرگ برای افراد 2000 دلار و برای شرکت ها 4000 دلار است که در صورت پرداخت زودهنگام جریمه ها نصف می شود.