زوج تازه ازدواج کرده در حال قدم زدن در سراسر کانادا برای افراد بومی ناپدید و کشته شده

هشدار: این داستان حاوی جزئیات ناراحت کننده است.

یک زوج تازه ازدواج کرده که در سراسر کانادا قدم می زنند، امیدوارند دیگران را ترغیب کند تا به گفتگو درباره مردم بومی گم شده و کشته شده بپیوندند و برای تغییر سیستمی تلاش کنند.

خیریه و کامرون وست روز شنبه وارد براندون، من. شدند. به گفته چاریتی، آنها از شمال بریتیش کلمبیا می آیند – و برای آنها، این مشکل به خانه نزدیک می شود.

پدر پسرش تیرهز، بری بلین توماس سیمور از کشور کواداچا، در ماه مه 2012 از شاهزاده جورج، بریتیش کلمبیا ناپدید شد. چاریتی گفت که هنوز سؤالات مطرح است.

چاریتی گفت: “ما نمی دانیم که چگونه آن را زندگی نمی کند.” “این به طور کامل دنیای شما را وارونه می کند … ندانستن سخت ترین سناریو یا تمام سناریوهایی است که در سر شما می گذرد.”

کامرون گفت که او و چاریتی همچنین در امتداد بزرگراه اشک‌ها زندگی می‌کنند، یک گستره 720 کیلومتری از بزرگراه 16 در شمال پیش از میلاد، جایی که RCMP می‌گوید از سال 1969 تاکنون 18 دختر و زن در آن نزدیکی ناپدید شده یا به قتل رسیده‌اند – هرچند رهبران بومی می‌گویند این تعداد نزدیک‌تر است. تا 50

این زوج در ماه اکتبر ازدواج کردند و در اوایل ماه می عازم سفر خود به کانادا شدند.

کامرون گفت که در طول اولین مرحله از سفر آنها به سنت جان، Nfld.، هر قدم یادآور تلفات کسانی است که به قتل رسیده یا مفقود شده اند. مرحله دوم پیاده روی آنها به کسانی که در امتداد بزرگراه اشک گم شده اند، احترام می گذارد و آنها را از شاهزاده روپرت به شاهزاده جورج در سال قبل از میلاد می برد.

دو نفر با سگی که اطلاعات مربوط به مفقودین و کشته شدگان بومی را بر تن دارد در بزرگراه راه می روند.
کامرون و خیریه می گویند هدف آنها این است که با الهام بخشیدن به مکالمات درباره افراد ناپدید و کشته شده بومی در کانادا، برای تغییر در سطح مردمی تلاش کنند. (چلسی کمپ/سی بی سی)

چاریتی گفت: “مایل ها زیاد است، بنابراین شما احساسات زیادی را پشت سر می گذارید… ما هر دو تعداد زیادی از اعضای خانواده را از دست داده ایم.” “واقعاً سخت بوده است. بنابراین شما با تمام آن احساسات روبرو می شوید، این همه غم و اندوه وجود دارد و بعد دلت برای خانه تنگ می شود.”

هنگام بازدید از براندون، آنها در هفته آگاهی مردم بومی شیلو CFB شرکت کردند و بخشی از جشن و مراسم زنان و دختران بومی ناپدید و کشته شده یکشنبه در مرکز کشف ریوربانک خواهند بود.

فلورانس هالکرو از براندون Ask Auntie گفت که گروه ارتباطی از زمان ملاقات آنها در رجینا از ماموریت این زوج حمایت می کند.

هالکرو گفت: «ما افراد بسیار زیادی داریم، بسیاری از زنان و مردانمان که ناپدید می شوند و به قتل می رسند.

زنی با موهای بلند موج دار در مقابل یک نقاشی دیواری رنگارنگ ایستاده است.
فلورانس هالکرو از عمه براندون می‌گوید که گروه کمکی از زمان ملاقات آنها در رجینا از ماموریت این زوج حمایت می‌کند. (چلسی کمپ/سی بی سی)

امید هالکرو این است که براندون به تقویت گفتگوی ملی در مورد تأثیرات افراد بومی ناپدید و کشته شده در کانادا کمک کند.

“مطمئناً بسیار مهم است [to provide] هالکرو گفت: “حمایت از مردم بومی ما که در حال راه رفتن و تلاش برای آگاهی دادن به دیگران هستند.”

شروع مکالمات

خیریه و کامرون می خواهند که پیاده روی آنها الهام بخش گفتگوهای سخت در مورد بحران باشد و افراد غیر بومی را تشویق کنند تا در این بحث ها شرکت کنند.

آنها گفتند که توسط کشورهای Tsay Keh Dene First Nation، Kwadasha Nation، Takla Lake Nation و Lake Babine Nation در بریتیش کلمبیا حمایت می شوند.

Charity گفت که آنها اغلب با افراد غیر بومی صحبت می کنند که می خواهند از این گفتگوها حمایت کنند و در آن شرکت کنند، اما برایشان سخت است زیرا نمی خواهند به کسی توهین کنند.

برای خیریه، این ارتباطات فرصتی برای صحبت در مورد تجربیات زندگی‌شان است تا مردم بهتر از دست دادن و آسیب‌های ناشی از کشته شدن یا مفقود شدن کسی را درک کنند.

سه نفر با سگی که اطلاعات مربوط به مفقودین و کشته شدگان بومی را بر تن دارد در بزرگراه راه می روند.
ترین مکاس، سمت چپ، به خیریه و کامرون در پیاده روی آنها می پیوندد. (چلسی کمپ/سی بی سی)

کامرون گفت که امیدوار است آنها الهام بخش دیگر پیاده روی ها، گفتگوها و همکاری ها در سراسر کشور باشند.

به گفته چاریتی، در حالی که کانادا اقدامات سطح بالایی مانند کمیسیون حقیقت و آشتی و تحقیق ملی در مورد زنان و دختران بومی مفقود و کشته شده را ایجاد کرده است، به سختی می توان شاهد تغییرات مستقیم در جامعه آنها بود.

گزارش نهایی این تحقیق در سال 2019 منتشر شد و شامل درخواست‌های گسترده برای تغییر بود. این نشان داد که احتمال قتل یا مفقود شدن زنان و دختران بومی 12 برابر بیشتر از اعضای هر گروه جمعیتی دیگر در کانادا است.

ساندرا دلاروند، سرپرست تیم اجرای MMIWG2S مانیتوبا، اوایل این ماه گفت که حداقل 28 زن بومی در مانیتوبا به دلیل خشونت از ماه می 2020 جان خود را از دست داده اند.

و در گزارشی در سال گذشته، اداره آمار کانادا اعلام کرد که 63 درصد از زنان بومی خشونت را تجربه کرده اند و تقریباً نیمی از آنها تجاوز جنسی را تجربه کرده اند.

چاریتی گفت: “ما آن را زندگی می کنیم. ما شاهد پیگیری آن نیستیم.” “ما می توانیم بهتر انجام دهیم – همه می توانند بهتر انجام دهند.”


اگر شما یا شخصی که می شناسید نیاز به کمک عاطفی فوری دارید، با شماره 1-844-413-6649 تماس بگیرید. این یک خط تلفن سراسری و رایگان 24 ساعته و 7 روزه برای بحران است که از هر کسی که به کمک عاطفی در رابطه با زنان و دختران بومی مفقود و کشته شده نیاز دارد، پشتیبانی می‌کند.