راهنمای جدید ضد نژادپرستی به معلمان کمک می‌کند تا موضوعات سخت را با وقار مرور کنند، با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند

صحبت در مورد نژادپرستی می تواند ناراحت کننده و پیچیده باشد، اما یک منبع آنلاین جدید قصد دارد این کار را برای معلمان و دانش آموزان آسان کند.

این راهنما که در روز سه‌شنبه راه‌اندازی شد، توسط سارا آدوماکو-آنسا، مربی ساکن در موزه حقوق بشر کانادا در وینی‌پگ تهیه شد.

آدوماکو-آنسا به سی‌بی‌سی مانیتوبا گفت: «مهم است که ما در این مکالمات شرکت کنیم، زیرا چه بخواهیم و چه نخواهیم آنها در حال وقوع هستند. رادیو اطلاعات روز سه شنبه میزبان مارسی مارکوسا بود.

“این در کلاس‌های درس ما اتفاق می‌افتد و دانش‌آموزان می‌توانند تیک توک و اینستاگرام را پیمایش کنند و انواع چیزها را آنلاین ببینند. مهم است که آنها مکانی امن برای بحث در مورد آنچه می‌بینند داشته باشند.

“ما امیدواریم که کلاس های درس ما بتواند آن فضای امن باشد [where they can ask questions] که امیدوارم بتوانیم حمایت کنیم و پاسخ دهیم.”

راهنما، از میکروفون عبور کنید: بیایید در مورد نژادپرستی صحبت کنیم، برای دانش آموزان پایه های 5-8 طراحی شده است و در سایت موزه برای دانلود قرار گرفته است.

آدوماکو-آنسا گفت که توری نیز در CMHR ایجاد شده است تا معلمان بتوانند دانش آموزان خود را به موزه بیاورند و شرکت کنند.

ساختمانی از سنگ و شیشه در پس زمینه، پشت زمینی از چمن زرد چمنزار ایستاده است، در حالی که دوچرخه سواری مسیری را به سمت ساختمان می‌رود.
موزه حقوق بشر کانادا در سال 2017 به منظور توسعه برنامه های آموزش حقوق بشر برای جوانان، چه در محل موزه و چه به صورت آنلاین، موقعیت معلم در محل را آغاز کرد. (دارن برنهارت/سی بی سی)

خود راهنما به موضوعاتی می پردازد که شامل تعصب، ریز تهاجمات، متقابل بودن و اتحاد است، و شامل فعالیت ها و ترغیب معلمان برای ارتباط با دانش آموزان می شود.

آدوماکو-آنسا گفت که همچنین دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا رابطه خود را با نژادپرستی در نظر بگیرند و یاد بگیرند که چگونه ضد نژادپرستی باشند، و اشاره کرد که شامل سه ویدیوی فیلم‌برداری شده با کانادایی‌ها است که درباره داستان‌های خودشان صحبت می‌کنند.

آدوماکو-آنسا، معلم مدرسه ابتدایی از ادمونتون و یکی از بنیانگذاران اولین انجمن معلمان سیاه پوست آلبرتا، دوره دو ساله خود را به عنوان معلم در محل اقامت در سپتامبر 2021 آغاز کرد.

این موقعیت در سال 2017 برای توسعه برنامه های آموزش حقوق بشر برای جوانان یادگیرنده، هم در محل در موزه و هم به صورت آنلاین ایجاد شد.

آدوماکو-آنسا از همان ابتدا می‌دانست که می‌خواهد راه‌های جدیدی برای علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به یادگیری حقوق بشر ایجاد کند و تمرکز بر منابع ضد نژادپرستی راهی است که او به آن علاقه داشته است.

در خبرنامه CMHR که او را به عنوان مربی جدید معرفی کرد، او اعلام کرد که هدف او همیشه تقویت صدای سیاه پوستان، بومی ها و رنگین پوستان از سراسر کانادا بوده است.

آدوماکو-آنسا روز سه‌شنبه به مارکوسا گفت: “به عنوان یک فرد نژادپرست، متأسفانه صحبت در مورد این چیزها کاملاً طبیعی است. اما برای افرادی که نژادپرستانه نیستند، می‌دانم که این موضوع بسیار دشوار است.”

«اگر تجربه‌ای را با این چیزها نداشته‌اید، این ایده به این ایده تبدیل می‌شود: از کجا شروع کنم؟ چگونه با دانش‌آموزانم صحبت کنم؟

“در گذشته یافتن منابعی برای بازگرداندن به کلاس درس کمی سخت بود. بنابراین در ایجاد این راهنما، امید من این بود که معلمان مکانی برای فرود و مکانی برای انجام تحقیقات خود داشته باشند. قبل از اینکه با دانش‌آموزان خود در مورد آن صحبت کنند، خواندن خودشان را می‌خوانند.”

او گفت که تیراندازی اخیر به یک نوجوان سیاه پوست در ایالات متحده توسط یک مرد سفیدپوست بر اهمیت این موضوع تأکید کرد.

رالف یارل، 16 ساله، پس از رفتن به خانه نامناسبی برای بردن دو خواهر و برادرش در شهر کانزاس، مو، در 13 آوریل از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

آدوماکو-آنسا گفت که پرداختن به این مسائل با دانش آموزان ضروری است و برای او مهم است که ابزارهایی را برای حمایت از این گفتگوها به معلمان ارائه دهد.

او گفت: “این چیزی است که بچه ها بدون توجه به آن صحبت می کنند.” من می‌خواستم چیزی برای معلمان فراهم کنم، نه فقط معلمان غیر نژادی، بلکه همه معلمان، تا بتوانند این گفتگوها را با کمی لطف شروع کنند.»

ناتان مارتیندیل، رئیس انجمن معلمان منیتوبا، گفت که او فکر می‌کند راهنمای معلمان منبع فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

او گفت: “ما از دیدن طرح های درس سارا در مورد موضوعاتی که برای تدریس در کلاس های ما بسیار ضروری است، هیجان زده ایم.”

هنگامی که او به پایان دوره اقامت خود می رسد، آدوماکو-آنسا می گوید که بسیار مفتخر است که منبعی را ایجاد کرده است که مطمئن است به این هدف کمک می کند. اما او همچنین می داند که هرگز نمی تواند کامل شود.

او گفت: «من احساس می‌کنم این منبعی است که می‌تواند به طور مداوم ادامه یابد، زیرا یادگیری جدید دائمی وجود دارد و دائماً چیزهایی در جامعه ما در حال تغییر هستند.

“اما نقطه ای نیز وجود دارد که ما فقط باید شروع کنیم، و این راهنما نیز برای تشویق معلمان است. مهم است که ما تازه شروع کنیم و اشکالی ندارد – اشتباه کردن اشکالی ندارد.

ما همیشه به عنوان مربی این موضوع را به دانش‌آموزان خود می‌گوییم، اما فکر می‌کنم مربیان نیز باید این را بشنوند. یادگیری و رشد مشکلی ندارد.»