رئیس ایابامتونگ نگران نشت هیدروکربن پس از واژگونی خودرو در دریاچه نزدیک اولین ملت است

هفته گذشته پس از واژگونی یک وسیله نقلیه دوزیست در دریاچه درست در بالادست Eabametoong First Nation ، رئیس جامعه در حال هشدار در مورد احتمال نشت هیدروکربن و نحوه رسیدگی به این حادثه است.

رئیس ایابمتونگ ، هاروی یسنو ، پاسخ به این حادثه را “سهل انگاری فاحش” و “نژادپرستی زیست محیطی در سرزمین های ملت اول” نامید.

“من فکر می کنم دولت های مانیتوبا و انتاریو نشان داده اند که آنها طرفدار تسریع در توسعه منابع به نفع تجارت هستند ، بنابراین آنها مقررات و قوانین ضعیف را به گونه ای تدوین کرده اند که اقدامات نظارتی را تسریع و دور می زنند.” یسنو گفت

“این همان چیزی است که من آن را نژادپرستی زیست محیطی می نامم. شما می دانید ، این در سرزمین های ما است. این سرزمین سرزمین پیمان 9 است. این قلمرو ما است. و با این وجود دولت این قوانینی را تصویب کرده است که به این شرکت ها اجازه می دهد هر کاری را انجام دهند بدون اینکه هیچ سیلی به مچ دست بزنند “

این وسیله نقلیه دوزیست – که توسط شرکت مخابراتی Rohl Enterprises اداره می شود – در حال کار برای نصب شبکه کابل فیبر نوری در 5 نوامبر بود که در دریاچه Opikeigen چرخید. این دریاچه حدود 25 کیلومتری شمال غربی Eabametoong است و به دریاچه Eabamet می رود که اولین ملت روی آن واقع شده است.

به گزارش یسنو ، هر سه خدمه کار کننده در این وسیله نقلیه به سرعت توسط یک هلی کوپتر نجات یافتند و تجهیزات شناور مانند “بشکه ها و کولرها” “در اسرع وقت” از آب خارج شدند. خود وسیله نقلیه دوزیست تا یکشنبه ، سه روز کامل پس از واژگونی ، از آب خارج نشد.

تا شمال8:13رئیس ایابامتونگ نگران نشت احتمالی است

هاروی یسنو ، رئیس اولین ملت Eabametoong ، نگرانی ها را در مورد احتمال نشت هیدروکربن در دریاچه ای در نزدیکی جامعه افزایش می دهد. لوگان ترنر بیشتر به ما گفت. 8:13

رئیس یسنو گفت علاوه بر نگرانی در مورد احتمال نشت هیدروکربن در سیستم آب در اطراف اولین ملت ، او نگران نحوه رسیدگی به این حادثه است.

صفحه وب آلودگی و نشت دولت انتاریو می گوید: “طبق مقررات استانی ، شما باید بلافاصله نشت آلاینده هایی را که کنترل می کنید به مرکز اقدام نشت نهائی انتاریو گزارش دهید.”

در بخش 92 قانون حفاظت از محیط زیست انتاریو نیز گفته شده است: “هر شخصی كه كنترل كننده آلاینده ای است كه ریخته شده و هر شخصی كه باعث ریختن یا ایجاد یا اجازه ریختن یك آلاینده می شود ، باید شرایط نشت آن را اعلام كند.” عملی را که فرد انجام داده یا قصد انجام آن را دارد. “

Rohl Enterprises طی بیانیه ای از طریق ایمیل تأیید کرد که تا شنبه این حادثه را به مرکز اقدام Spills گزارش نکرده است.

رئیس یسنو گفت که او واقعاً قبل از Rohl ریختن آن را به خط تلفن آلودگی عمومی اعلام کرد.

هاروی یسنو رئیس اولین ملت Eabametoong در انتاریو است. (دیو مک اسپوران / رسانه بطری)

سخنگوی شرکت مگان گیلام در بیانیه خود افزود كه دو شركت مدیریت محیط زیست شخص ثالث روز شنبه به محل اعزام شدند و پس از بررسی های اولیه ، به نظر نمی رسد كه هیچ نشتی هیدروكربن وجود داشته باشد ، اما تا زمانی كه نتیجه نرسد ، نمی توان اطمینان داشت. از نمونه های آب برگردید.

یسنو پاسخ داد ، “این فقط یک تمرین کاغذ بازی است. و خواه یک لیتر هیدروکربن ریخته شود یا 10 هزار لیتر ، مهم نخواهد بود … آنها مراحل را طی می کنند ، به نظر می رسد کاری انجام شده است حدس می زنم ناامید کننده ترین چیز ، می دانید که داشتن محیط زیست چه فایده ای دارد [Protections] اقدام کنید؟ شما حتی رویه را دنبال نمی کنید. هشدار وجود ندارد. “

رئیس ایابمتونگ افزود که او می خواهد تنظیم کنندگان استانی یا فدرال را در صحنه ببیند تا واکنش را کنترل کند ، اما او گفت ، “اینجا دوباره ، وزارت [of Environment, Conservation and Parks] در جایی دفتر روی دستهایشان نشسته است. هیچ کس نماینده وزارت استانی در اینجا نیست ، بنابراین کسی توجه نمی کند … و من اصلاً انتظار اقدامی ندارم. “

بیانیه ای که از طرف وزارت محیط زیست استان از طریق پست الکترونیکی تأیید شده است “هیچ برنامه ای برای بازدید از سایت وزارت وجود ندارد” زیرا “هیچ نشانه ای از سرریز وجود ندارد” و “این وزارتخانه از تلاش های انجام شده برای مقابله با وضعیت راضی است.”

نگرانی در مورد اینکه آیا کارگران از دستورالعمل های COVID-19 پیروی می کنند یا خیر

اما نشت هیدروکربن تنها نگرانی رئیس Yesno در مورد کارهایی نیست که Rohl Enterprises در نزدیکی جامعه انجام می دهد.

وی گفت هنگامی که اخیراً به اولین ملت بازگشت ، “اولین چیزی که من متوجه شدم ، می دانید ، کسی اصلا ماسک نداشت.”

یسنو گفت: با توجه به این حادثه که تعداد بیشتری پیمانکار و کارگری برای نظارت بر کار یا محیط زیست به داخل جامعه پرواز می کنند ، او نگران افزایش خطر انتقال COVID-19 است.

اعضای جامعه Eabametoong “تمام روز با این افراد کار می کنند ، اما آنها دوباره به جامعه برمی گردند. و سپس ما افرادی را داریم که به آشپزی و نظافت کمک می کنند. من یک نفر را می شناسم که به دلیل احتمال قرار گرفتن در معرض کار ، کار را ترک کرده است” اضافه.

شرکت Rohl Enterprise طی بیانیه ای کتبی پاسخ داد: “کلیه پرسنل ROHL اقدامات تخفیف مربوط به COVID 19 را در طول عملیات پروژه و پاسخ اضطراری ما حفظ کرده اند.”