دولت مانیتوبا مخالفت خود را به “نقض وحشتناک” پس از لو رفتن جلسه بهداشت ، متهم کرد

دولت محافظه کار پیشرو در مانیتوبا روز چهارشنبه به طور مکرر تلاش کرد تا احزاب مخالف را بپذیرند که به طور خصوصی یک جلسه ویدیویی بین رهبری بهداشت عمومی و مقامات منتخب را ضبط کرده اند – اتهامی که لیبرال ها و NDP آن را رد می کنند.

در طی س questionال روز سه شنبه ، نخست وزیر برایان پالیستر و وزیر بهداشت کامرون فرینسن ، پس از ضبط جلسه دوشنبه در اختیار سی بی سی نیوز ، رقبای خود را به نقض اخلاقی متهم کردند.

بخشی از آن ضبط در یک داستان آنلاین سه شنبه نقل شده است. به نقل از مقامات بهداشتی ، از جمله مدیر ارشد بهداشت عمومی استان ، دکتر برنت روسین ، این استان گفت که این استان به دنبال تعطیلات زمستانی طولانی تر برای مدارس K-12 است و همچنین در حال بررسی محدودیت های سفر در استان است.

فرینسن روز چهارشنبه گفت که حسن نیت دولت با توجیه کردن احزاب مخالف در جلسه روز دوشنبه نقض شد.

فریسن گفت: “این یک نقض وحشتناک است. این یک تخلف اخلاقی است. این یک نقض حریم خصوصی است. این یک عمل غیرقابل عضو یک مجلس قانونگذاری است.”

وزیر گفت که رهبران مراقبت های بهداشتی اکنون از افشای اظهارات خصوصی آنها احساس می کنند که در معرض دید قرار دارند.

ممکن است در مورد اشتراک اطلاعات تجدید نظر کنید: Friesen

وی گفت که دولت ممکن است نحوه اشتراک اطلاعات به جلو را تغییر دهد.

فریسن گفت: “نگاه كنید ، من همچنان متعهد هستم كه احزاب مخالف را در مورد آنچه كه انجام می دهیم و نحوه انجام آن آگاه كنم.

“وقتی این اعتماد شکسته شد ، باید فکر کنیم که چگونه می توانیم چنین اطلاعاتی را به گونه ای ارائه دهیم که این خطر را تهدید نکند.”

CBC News منبع خود را برای محافظت از محرمانه بودن آنها شناسایی نمی کند ، اما فرینسن CBC را مسئول گزارش دادن محتوای ضبط صدا نمی داند.

جلسه توجیهی روز دوشنبه بین مقامات بهداشت عمومی و قانونگذاران مخالف حاوی این پیشنهاد بود که مدارس ممکن است تعطیلات طولانی مدت داشته باشند. (جف استپلتون / CBC)

وی گفت: 14 MLA MDP و یک MLA Liberal در تماس هستند. هر دو حزب مخالف به شدت هرگونه مسئولیت درز اطلاعات را انکار کردند.

واب کینوو ، رهبر NDP ، گفت: “من این واقعیت را دوست ندارم که شخصی در آن تماس فاش کند.” “همه MLA های من ، آنها درگیر این چیز نبودند. آنها این را فاش نکردند.

“من همچنین گمان می کنم ، اگر MLA های لیبرال مستقل را در تماس نگیرید ، پس احتمالاً دیگر نشتی نخواهید دید.”

رهبر لیبرال داگلد لامونت در این مورد اختلاف نظر داشت.

وی گفت: “تا آنجا که من می دانم ، ما” ضبط نکردیم. “من درک می کنم و احساس بسیار بدی نسبت به افرادی دارم که نمی خواهند آزادانه صحبت کنند ، زیرا آنها نمی دانند که ضبط شده اند.”

هر دو رهبر ضمن انتقاد از واکنش همه گیر دولت ، اظهار داشتند که از طرحی که مقامات بهداشتی برای مقابله با آن وضع کرده اند ، احساس اطمینان می کنند.

کینو گفت که انگشت اشاره از بحرانی که در مانیتوبا رخ می دهد دور می شود.

رهبر مخالفت رسمی گفت ، “دولت استان” در حال واكنش به همه گیری است “و آنها می خواهند اینجا بیایند و کانال را تغییر دهند. این باعث حواس پرتی می شود.”

لامونت گفت مشكل در پاسخ همه گیر مانیتوبا كارمندان دولت نیست.

“آنها به روشی آماده هستند که مقامات منتخب ما آماده نیستند.”

کریستوفر آدامز ، دانشمند علوم سیاسی دانشگاه مانیتوبا گفت که مقامات انتظار دارند جلسات خصوصی آنها با اطمینان برگزار شود ، اما توافق کردند که “دولت احتمالاً دوست دارد که در جای دیگری توجه شود” ، در مقابل همه گیری.