در حالی که آلبرتا با آتش سوزی های وحشیانه مبارزه می کند، شمال انتاریو تاکنون تا حد زیادی در امان بوده است

در حالی که فصل حیات وحش در شمال انتاریو “شروع آهسته ای” داشته است، خدمه از این منطقه برای مبارزه با شعله های آتش که بیشتر آلبرتا را فرا گرفته است، اعزام شده اند.

به گزارش وب سایت آتش سوزی استان، تا بعد از ظهر چهارشنبه 76 آتش سوزی فعال در آلبرتا وجود داشت و در مجموع 421 آتش سوزی جنگلی بیش از 410 هزار هکتار در سراسر استان در سال جاری سوزانده است.

ملیسا استوری، افسر اطلاعات استانی آلبرتا وایلدفایر، گفت که آتش نشانان از انتاریو به درخواست کمک آلبرتا پاسخ دادند، با 45 آتش نشان جنگلی در آخر هفته و 66 آتش نشان دیگر چهارشنبه وارد شدند.

انتاریایی ها در برخی از آتش سوزی های بزرگ استان، از جمله HWF-036 در نزدیکی جامعه دریاچه رنگین کمان مستقر شده اند. این آتش سوزی در بیش از 18900 هکتار به عنوان غیرقابل کنترل طبقه بندی شده است.

Story گفت که آنها همچنین در برخی از تیم های مدیریت حوادث آلبرتا جاسازی شده اند و در عملیات روزانه کمک می کنند.

او گفت: «وضعیت اینجا در آلبرتا در این زمان از سال بسیار منحصر به فرد است. ما در حال حاضر شاهد رشد آتش سوزی های نجومی در چشم انداز هستیم، بنابراین تمام کمک هایی که می توانیم دریافت کنیم قابل قدردانی است.

این استان اکنون در سطح بین المللی به دنبال منابع بیشتر است.

او گفت: “ما تعداد زیادی پوشش گیاهی خشک و مرده در مناظر داریم و دما خیلی سریع تغییر کرده است. ما بادهای زیادی و شرایط خشک گرم زیادی داشته ایم که به وضعیت آتش سوزی در اینجا کمک کرده است.”

1 آتش سوزی در شمال غربی انتاریو

دود از غرب کانادا در بخش هایی از انتاریو قابل مشاهده است، اما وضعیت در زمین بسیار متفاوت است. از بعد از ظهر چهارشنبه، یک آتش سوزی فعال در شمال غربی انتاریو – به نام Kenora 5 – در حدود شش کیلومتری شمال کشور مستقل Wabaseemoong رخ داد.

بر اساس اعلام سازمان هوانوردی، آتش نشانی جنگل ها و اورژانس، آتش سوزی به مساحت 0.3 هکتار در حال حاضر تحت کنترل است.

آلیسون بزوبیاک، افسر اطلاعات آتش نشانی به سی بی سی نیوز گفت: «ما همچنان شاهد شروع آهسته فصل آتش سوزی در انتاریو در هر دو منطقه، هم در شمال غرب و هم در شمال شرق هستیم.»

عکس هوایی از شعله های آتش و دود برخاسته از یک منطقه جنگلی
عکس فایلی از ضلع شرقی آتش سوزی پاسکوا در آلبرتا در روز سه شنبه. از روز چهارشنبه، تنها یک آتش سوزی فعال در شمال غربی انتاریو وجود داشت، جایی که شروع کند فصل بوده است. (خدمات آتش نشانی دولت آلبرتا/ مطبوعات کانادا)

وی افزود: امسال تاکنون 16 مورد آتش سوزی در استان انتاریو در مقایسه با 25 مورد در همان زمان در سال گذشته و در مقایسه با 64 مورد در میانگین 10 ساله شاهد بوده ایم. استان.”

او گفت که بخش شمالی منطقه در معرض خطر آتش سوزی متوسط ​​تا زیاد است، در حالی که خطر برای بقیه شمال غربی انتاریو کم است.

هیچ آتش سوزی فعالی در شمال شرق استان وجود ندارد. در حالی که خطر آتش‌سوزی از روز چهارشنبه در بیشتر منطقه متوسط ​​تا زیاد است، در جزیره مانیتولین، ساحل شمالی دریاچه هورون و مناطقی در امتداد دریاچه سوپریور کم است.

بزوبیاک گفت که سال گذشته شاهد یک الگوی چرخه ای از هوای گرم بودیم و به دنبال آن دوره هایی از باران قابل توجه بود که عمدتاً خطر آتش سوزی را کنترل می کرد.

پیش‌بینی پیش‌بینی آتش‌سوزی درازمدت در این فصل دشوار است، زیرا آتش‌سوزی‌های جنگلی به شدت تحت تأثیر آب و هوا هستند. با این حال، “برخی از روندهای آب و هوایی که مشاهده شده است، نشان می دهد که تابستان به سمت مقادیر نرمال فصلی برای بارش و درجه حرارت حرکت می کند.”

سوزاندن روز تا پایان اکتبر محدود شده است

بزوبیاک توضیح داد که از آنجایی که مردم در حال تمیز کردن حیاط های خود هستند، رطوبت کم و افزایش دما باعث خشک شدن علف ها، سوزن های کاج و بستر برگ می شود و خطرات بیشتری را برای آتش سوزی های ناشی از انسان در فصل بهار به همراه دارد.

به مردم یادآوری می شود که سوزاندن ساعت روزانه از 1 آوریل تا 31 اکتبر ممنوع است. سوزاندن باید مسئولانه انجام شود و از مردم خواسته می شود از مقررات سوزاندن در فضای باز انتاریو پیروی کنند.

از جمله این قوانین این است که آتش باید دو ساعت قبل از غروب آفتاب شعله ور شود و حداکثر دو ساعت پس از طلوع خورشید خاموش شود و مردم باید همیشه ابزار و آب در دسترس داشته باشند تا آتش را مهار کنند.