خانواده ها می گویند اموال ارزشمندی که سالها پس از تخلیه بانک صندوق های ایمنی آنها هنوز از دست رفته است

اگر یک چیز وجود دارد که شیلا لوی-بنچتون به عنوان یک امر بدیهی در نظر گرفت ، این است که صندوق امانات پدرش که از یک بانک بزرگ اجاره کرده بود ، امن بود.

این تا زمانی است که پدرش در سال 2017 در 103 سالگی درگذشت.

این زن تورنتویی چند ماه بعد برای خالی كردن جعبه به TD Canada Trust مراجعه كرد و متوجه شد كه بانك سالها پیش این كار را انجام داده بود – با سوراخ كردن قفل و سپس تخلیه محتویات ، مجبور شد آن را باز كند.

این بانک در سال 2012 هزاران صندوق امانات را در سراسر کشور حفاری کرده و خلاص کرد تا از شر آنهایی که دیگر مورد استفاده و پرداخت نیستند خلاص شود. این قانون می گوید که سیاست های آن برای نگهداری ایمن باید مطالب را کنار بگذارند.

اما لوی بنچتون می گوید که او هنوز هم ارزشمندترین دارایی های خانواده اش را از دست داده و برای جبران خسارت می جنگد.

و او تنها نیست. Go Public همچنین با یک مرد ادمونتونی صحبت کرد که هزاران دلار از جواهرات طلای 22 عیار غیر قابل تعویض را از دست داده است ، سازمان بهداشت جهانی می گوید بانک همین کار را با او کرد.

سوراج خطیوادا گفت: “هرچه از بین رفت ، دیگر از بین نخواهد رفت.”

هم او و هم لوی بنچتون می گویند که نمی توانند باور کنند بانک جعبه ها را باز کرده و دارایی آنها را برمی دارد.

لوی-بنچتون گفت: “دلیل این که صندوق امانات دارید این است که چیزها را به طور خاص در یک مکان بسیار امن قرار دهید و دستکاری نشود. این به وضوح دستکاری شده است.”

وی می گوید ، انگشتر الماس 18 ساله مادرش از دست رفته استعیار ساعت طلا خریداری شده در سال 1947 ، سکه های طلا و نقره و هزاران دلار پول نقد. این مواردی است که پدرش – که هنوز در سن بالاترش شفاف است – به او گفت که برای نگهداری امن در بانک لگد زده است.

او مطمئن نیست که دقیقاً چقدر پول نقد دارد ، اما می گوید پدرش آن را در آنجا نگه داشته است زیرا والدینش از بازماندگان هولوکاست بودند ، بنابراین همیشه در مورد دسترسی آسان به پول و اشیا valu با ارزش در صورت نیاز به دویدن مضطرب بودند.

وی گفت: “این نوع ذهنی است که آنها با آن زندگی می کردند.”

وقتی پدر لوی-بنچتون ، هری کاتز ، رفت و در 103 سالگی درگذشت ، خانواده اش می گویند او هنوز شفاف بود و همه چیز را در مورد امور اقتصادی خود با آنها در میان می گذاشت. همسرش سرا کاتز ، درست ، در اینجا دیده می شود که ساعت طلایی را که خانواده می گویند در صندوق امانات گم شده است ، پوشیده است. (سوزان گودزپید / CBC)

اما بانک به جای گرفتن پول نقد و جواهرات ، تکه ای از مدارک و رسیدها ، چند سکه دلار نقره و یک جعبه حلقه خالی را به لوی-بنچتون تحویل داد و گفت این تنها چیزی است که در آنجا وجود دارد.

کارشناسان می گویند بانک ها صندوق های امانات را به عنوان مشاغل جنبی اداره می کنند ، با قوانین کمی به جز قوانینی که برای خود وضع می کنند.

داف کناچر ، یکی از بنیانگذاران دموکراسی واچ ، یک گروه حمایت از مسئولیت شرکت ها و اصلاح قانون گفت: “این صندوق امانات نامیده می شود ، اما در واقع این فقط قراردادی است که انواع مقررات را برای محافظت از بانک ها در برابر مسئولیت در اختیار دارد.” .

لوی بنچتون می گوید قوانین TD به این معنی است که نیازی به اثبات چیزی نیست.

او خواستار سوابق بانک شد که نشان می دهد چه کسی قبل از سوراخ شدن جعبه به جعبه دسترسی پیدا کرده است ، و یک نسخه از نامه ثبت شده بانک گفته است که این نامه قبل از باز کردن پدرش برای آن ارسال شده است. وی می گوید ، این بانک هم نداشت.

Levy-Bencheton چند سکه نقره از صندوق امانات پدرش را نگه می دارد: بر اساس TD Canada Trust ، تنها چیزهای با ارزشی که داخل آن بود. (سوزان گودزپید / CBC)

لوی بنچتون گفت: “این باعث سوicious ظن من شد.” “خدا می داند چه اتفاقی در آنجا افتاده است.”

TD به Go Public می گوید جعبه خانواده به طور تصادفی ، به عنوان بخشی از “روند آشتی گسترده شبکه” باز شده است – یکی از 16000 جعبه ای که در سال 2012 به دلایلی از جمله اجاره معوق ، کلیدهای گمشده یا “مطابق قانون” در آن حفاری شده است.

این بانک می گوید یک میلیون جعبه در سراسر کشور دارد و نیاز به سوراخ کاری آنها نادر است.

250 ژست ‘حسن نیت’

لوی-بنچتون بیش از یک سال برای گرفتن غرامت جنگید.

در ابتدا ، یک مدیر بانک به او گفت جعبه هرگز وجود ندارد ، اما او می گوید که “احساس خوبی نداشت” از آنجا که خانواده دو دسته کلید داشتند و پدرش همه چیز را به او گفته بود.

بنابراین ، در کمال میل ، یکی از اعضای خانواده حدود یک هفته بعد با خدمات مشتری TD تماس گرفت و دوباره س askedال کرد.

“و در عرض پنج دقیقه ، او دوباره به صف برگشت. او گفت ،” بله ، اینجا بود [but] لوی بنچتون گفت: “من باور نمی کردم.”

وقتی خانواده از او پرسیدند که چرا دو داستان متفاوت برای آن تعریف شده است ، بانک گفت که مدیر “در نقش جدیدتر بود و به اندازه کارمند تلفنی نیست”.

بانک گفت که هیچ غرامت دریافت نخواهد شد ، زیرا خانواده نمی توانند آنچه در جعبه است را ثابت کنند و بانک هیچ سابقه ای ندارد.

در عوض 250 دلار به عنوان “حسن نیت” پیشنهاد داد.

لوی-بنچتون پیشنهاد را رد کرد و سپس شکایت خود را به دادگستر TD منتقل کرد.

به جایی نرسید. سه سطح شکایت بعدا ، در اکتبر 2018 ، شرکت ملی ملی میانجی گری که به شکایات TD رسیدگی می کند – اتاق های ADR – گفت که احتمال 50-50 چیز با ارزش و پول نقد وجود ندارد.

در ابتدا ، TD به لوی-بنچتون گفت كه صندوق امانات پدرش وجود ندارد. (سوزان گودزپید / CBC)

این شرکت پس از انجام یک حسابداری بی ارزش ، ارزش این جواهرات را در حدود 8400 دلار یافت و به TD توصیه کرد که نیمی از این مبلغ را به لوی-بنچتون و خانواده اش بپردازد.

ADR مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا نسبت به بانكهایی كه تحقیق می كند تعصب دارد زیرا آنها برای خدمات خود هزینه هایی را پرداخت می كنند.

لوی بنچتون پیشنهاد را رد کرد و گفت این پیشنهاد برای جبران خسارات خانواده نیست. وی همچنین از بانک می خواهد که مجازات سنگینی بپردازد.

“ما واقعاً نمی دانیم آنجا چقدر بود [but] مطمئناً بیش از این بود “.

“این واقعاً باعث وخیم شدن ما شد. ما بسیاری از چیزهای احساسی را از دست داده ایم و تنها زبانی که بانک می داند پول است … بنابراین ما باید آنها را در جایی که صدمه می زند بزنیم.”

خانواده جورج برگر قانونی را برای کمک به گرفتن پاسخ از TD استخدام کرده اند – و شاید شکایت کنند.

برگر گفت: “آنها از ارائه اطلاعات در مورد آنچه دقیقاً اتفاق افتاده امتناع کردند.”

جورج برگر قانونی است که سعی دارد بفهمد آیا سایر مشتریان TD پس از حفر هزاران صندوق امانات در سال 2012 ، چیزهای ارزشمندی را از دست داده اند یا خیر. (سوزان گودزپید / CBC)

“وقتی از بین رفت ، از بین رفت”

پس از آنکه TD Canada Trust نیز “ناخواسته” جعبه امانات خود را بدون اجازه او باز کرد ، سورج خطیوادا از ادمونتون هنوز دستبند ، گردنبند و حلقه ازدواج طلای 22 عیار همسرش را از دست داده است.

او می گوید این اتفاق زمانی بین سال 2015 رخ داده است ، آخرین باری که خودش جعبه را باز کرده و تا سال 2017 ، وقتی متوجه شده است که بانک قفل را سوراخ کرده است.

پس از ماه ها رفت و برگشت و تحقیقات توسط دادستان بانک ، TD عذرخواهی کرد و 12000 دلار به دلیل جواهرات گمشده به وی اعطا کرد. او می گوید هیچ مدرکی نداشته اما عکس هایی از جواهرات را به بانک ارائه کرده است.

در آن زمان بانک قول داده است که تحقیق کند ، اما هنوز توضیح نداده است که چگونه موارد از دست رفته است.

خطیوادا ، که در سال 2010 از نپال مهاجرت کرد ، گفت: “این یک چیز بسیار تأسف آور است … ما نمی توانیم ارزش احساسی آن چیزها را جایگزین کنیم.”

سوراج خطیوادا ، که همسرش در روز عروسی آنها در سال 2009 در اینجا دیده شده است ، می گوید جواهرات 22 عیار که او پوشیده بود غیرقابل تعویض است. (ارائه شده توسط سوراج خطیوادا)

“در فرهنگ غربی ، حلقه ازدواج بسیار ارزشمند است. اما در فرهنگ ما ، این گردنبند و همچنین انگشتر است. ما یک مراسم ویژه حلقه داریم ، بنابراین آنها قابل تعویض نیستند.”

سخنگوی TD کارلا هندمن می گوید که این بانک پروتکل هایی برای مجبور کردن صندوق های ایمنی باز دارد از جمله “اطمینان از اینکه حداقل دو کارمند ، یکی از آنها باید مدیر باشد ، همیشه در آنجا حضور دارند. [staff] حذف ، فهرست بندی ، بسته بندی و ذخیره ایمن مطالب. “اما وی نگفت که آیا این قوانین در دو موردی که Go Public بررسی کرده است ، رعایت شده است.

مواخذه بانك ها به دليل عدم مراقبت كافي از صندوق هاي امانات صورت گرفته است.

در سال 2002 ، دادگاهی قبل از میلاد پس از آنكه TD مشكلاتش را باز كرد ، به یك زن بیش از 20000 دلار خسارت داد ، زیرا به اشتباه نتیجه گرفت كه اجاره او عقب افتاده است.

و در سال 2001 و 2006 ، کمیساریای حفظ حریم خصوصی کانادا به طور گسترده از بانک ها به دلیل ثبت نادرست سوابق و نقض قوانین حفظ حریم خصوصی مربوط به باز شدن جعبه ها انتقاد کرد.

کمیساری نام برد که کدام بانک یا بانک در این شکایات نقش داشته اند.

صندوق امانات شماره 145 ، متعلق به خطیوادا ، همچنین توسط TD در سال 2012 حفاری و تخلیه شد. جواهرات طلای گمشده هرگز پیدا نشد. (ارائه شده توسط سوراج خطیوادا)

کنچر ، در دیده بان دموکراسی ، می گوید مشتریان بانک مجبور به جنگ این نبردهای طولانی هستند زیرا قوانین مربوط به نحوه مدیریت صندوق های امانات توسط بانک ها بخشی از قانون بانک کانادا نیست و تا حد زیادی تنظیم نشده است.

وی می گوید ، عدم وجود قوانین دولتی ، کانادایی ها را برای دریافت خسارت عادلانه هنگامی که بانک ها جعبه ها را بد عمل می کنند ، دشوار می کند.

در قوانین املاک استانی به صندوق امانات اشاره شده است اما به نحوه دسترسی ذینفعان پس از مرگ شخصی محدود می شود.

“اگر [something] گم می شود ، پس نه تنها قراردادی دارید که از بانک محافظت می کند ، بلکه بار اثبات اثبات این را هم دارید که بانک به درستی آن جعبه را کنترل نکرده است.

كونچر گفت: “این واقعاً یك مانع بزرگ برای هر مصرف كننده ای است كه سعی می كند از آن بالا برود و پاسخگو باشد.” وی از دولت فدرال خواسته است تا قانون بانک را برای گنجاندن صندوق های امانات به روز کند.

Go Public از وزارت دارایی س askedال کرد که آیا اتاوا قصد دارد تغییری ایجاد کند. در بیانیه ای ، فقط گفته می شود که “به منظور اطمینان از حمایت کانادایی ها از کانادایی ها” ، قوانین را به طور منظم بررسی می کند.

داف کانچر ، بنیانگذار دیده بان دموکراسی ، می گوید که قوانین دولتی که بانک ها باید در مدیریت صندوق های امانات رعایت کنند ، وجود ندارد. (CBC)

کناچر می گوید ، برخلاف سپرده های عادی بانکی ، محتویات صندوق های امانات توسط موسسات مالی بیمه نمی شوند ، بنابراین صاحبان باید اشیا valu با ارزش را به عنوان بخشی از بیمه نامه های خانه بیمه کنند و آنچه را که در داخل است به طور مرتب با عکس و شاهدان مستند کنند.

Levy-Bencheton و Khatiwada می گویند ، پس از تجربیات خود ، کار آنها با جعبه های ایمنی انجام شده است.

خطیوادا می گوید که او هنوز یک حساب با TD دارد که شامل استفاده از صندوق امانات است ، اما او به Go Public گفت که خالی نشسته است.

وی گفت: “اعتمادم را از دست دادم.”


ایده های داستان خود را ارسال کنید

Go Public یک بخش خبری تحقیقاتی در CBC-TV ، رادیو و وب است.

ما داستان های شما را می گوییم ، کارهای نادرست را روشن می کنیم و قدرت هایی را که مسئولیت پذیر هستند پاسخ می دهیم.

اگر مطلبی به نفع عموم دارید ، یا اگر یک فرد داخلی با اطلاعات هستید ، با نام ، اطلاعات تماس و خلاصه مختصر خود با [email protected] تماس بگیرید.

همه ایمیل ها محرمانه هستند تا زمانی که تصمیم بگیرید که به عمومی بروید. دنبال کردن CBCGoPublic در توییتر.