جانشینی از جایی که شروع شد به پایان می رسد: با سه بازی شدن خانواده روی باطل

هشدار اسپویلر: این مقاله شامل جزئیات داستان از آخرین سریال سریال درام HBO است جانشینی


جانشینی هرگز واقعاً نگران این نبود که چه کسی جانشین لوگان روی به عنوان مدیر عامل Waystar Royco شود.

این جبهه ای بود برای این سوال قانع کننده تر از اینکه چه کسی لوگان (برایان کاکس) می شود، به اندازه ای که بتواند خلاء وحشتناکی را که از خود به جا گذاشته پر کند، تا بتواند ترس را در دل مردم به همان شکلی که می تواند ایجاد کند، عشق و میل را از بین ببرد. برای نزدیکی به نفع قدرت

سرنوشت کندال روی در فینال فوق‌العاده سریال عصر یکشنبه، یک گردباد 90 دقیقه‌ای از تلاقی دوگانه و فاجعه خانوادگی، از بسیاری جهات وارونگی سرنوشت پدرش است. در حالی که لوگان از زمان خلبان سریال در سال 2018 برای مرگ مقدر شده بود – بالاخره در عنوان این سریال وجود دارد – کندال (جرمی استرانگ، در اجرای یک عمر) نیز به همین شکل است، مردی که چنان به شکل غیرقابل بازگشتی به تصویر پدرش بسته شده است که می‌خواهد با انجام کاری که پدرش را کشته است خود را بکشد وگرنه بمیرد.

سریال از طریق سلسله ثروتی است که خانواده را فاسد می کند و بر عشق، وفاداری و اخلاق مقدم می شود، در صحنه اوج پایانی که در آن سیوبهان «شیو» روی (سارا اسنوک) تصمیم می گیرد که تلاش دیوانه وار کندال برای خراب کردن GoJo را طنز نبیند. معامله، پس گرفتن رأی هیئت مدیره او در طول آخرین خیانت خیره کننده.

کندال در طول چهار فصل خود را پادزهری برای زن ستیزی و بدرفتاری پدرش قرار داده است. در حالی که قدرت از چنگش بیرون می‌رود، او دفاع رقت‌انگیزی را به زبان می‌آورد: او باید تاج را در اختیار داشته باشد زیرا پسر بزرگ‌تر است. او خواهر و برادر کوچک‌ترش را سرزنش می‌کند و شیو باردار را پس از تهدید به او یادآوری می‌کند که او کسی را کشته است و بنابراین نمی‌تواند مدیرعامل شود.

اما این رومن (کیران کالکین) است – پیشانی‌اش خونریزی از صحنه قبلی وقتی که کن به‌طور تهدیدآمیز و عمدی زخم شفابخش را باز می‌کند – که با پاسخی زهرآمیز، دل ناامنی‌های برادرش را برید. لوگان فرزندان خوانده کندال را نامشروع می دید، نه بخشی از سلسله خون روی، بنابراین کندال هرگز نمی تواند امپراتوری خانواده را تصاحب کند.

سه نفر در آب کم عمق ایستاده اند و پشتشان به دوربین است.
از سمت چپ، جرمی استرانگ در نقش کندال روی، سارا اسنوک در نقش سیوبهان «شیو» روی و کایران کالکین در نقش رومن روی در فینال سریال جانشینی. (HBO)

این که خانواده رویز تا این حد به ایده حفظ ثروت و کنترل شرکت به خاطر فرزندانشان – نمادهای قدرت بین نسلی، اما نه چیزهای دیگر – گره خورده اند و در عین حال عشق، امنیت و محافظت را از آنها دریغ می کنند، میراث نهایی لوگان است. این چیزی است که کندال در رابطه اش با بچه هایش تداوم بخشیده است، دو شخصیتی که به ندرت می بینیم زیرا افرادی که اهمیت کمی دارند. جانشینیشخصیت های مرکزی به سادگی نشان داده نمی شوند.

هنگامی که در اواسط قسمت، رومن و شیو توافق کردند – و این توافقات همیشه زودگذر است – که با جاه طلبی دیرینه کندال برای رهبری شرکت موافقت می کنند و به او رای هیئت مدیره می دهند تا مانع از خرید Waystar توسط پلتفرم پخش رسانه GoJo شود. رومن بیهودگی نبرد چند ساله آنها برای کنترل شرکت را خلاصه می کند، سیب سمی که کندال به شدت می خواهد از آن گاز بگیرد: “این جن زده و نفرین شده است و هیچ چیز درست نمی شود، اما از اسباب بازی خود لذت ببرید.”

جانشینی همیشه ضربات احساسی خود را با چنان دقتی می زند که ممکن است برای شخصیت های آن در یک صحنه عذاب بکشید و در صحنه بعدی به شدت از آنها متنفر شوید. این گواهی هم بر نوشته مغزی سریال (کلمه “شکسپیر” اغلب برای توصیف آن استفاده می شود) و هم برای اجرای زنده بازیگران اصلی آن، به ویژه تجسم پرشور استرانگ از کندال است. کالکین و اسنوک نیز لایق گل هایشان هستند.

چهار مرد نوشیدنی های خود را در یک بار بلند می کنند.
لوکاس ماتسون، نفر دوم از چپ، به تام وامبسگانز، مدیرعامل جدیدش، سمت راست، نان تست می‌زند. برای خانواده‌ای که دائماً ارزش سهام خطوط خونی را می‌سنجید، به نظر مناسب است که رشته‌های نهایی تقریباً به طور کامل توسط افراد خارجی کشیده شود. (HBO)

برای خانواده‌ای که دائماً ارزش سهام خطوط خونی را می‌سنجید، به نظر می‌رسد که رشته‌های نهایی باید تقریباً به طور کامل توسط افراد خارجی کشیده شود: لوکاس ماتسون (الکساندر اسکارسگارد)، برادر فن‌آور سوئدی بی‌احترام. جرید منکن (جاستین کرک)، رئیس نئونازی خلقت روی؛ و تام وامبسگانز (متیو مک‌فادین)، مداخله‌گری که با موفقیت به خانواده نفوذ کرد تا به پول آن نزدیک شود، مردی که در زوال اخلاقی مانند آب مقدس غوطه‌ور می‌شود – و از آوردن همدست خود گرگ (نیکولاس براون) لذت می‌برد. سوار شدن تام به عنوان عروسک خیمه شب بازی ماتسون و منکن، یک مدیر اجرایی عالی خواهد بود.

حتی با تام و شیو از کجا شروع کنیم، جانشینیعاشقانه نفرین شده؟ سرنوشت شیو، در ذهن و احساس خودش، به اخته شدن تبدیل می‌شود – شوهری که همیشه معتقد بود پس از استفاده و طرد شدن توسط متسون، از او پایین‌تر است. ازدواج او با تام در آخرین شات آنها در ماشینش به تلخی گرفته می شود، دستش سست روی دستش قرار گرفته است و هیچ نشانی از زندگی پیدا نمی شود.

دو نفر در یک ماشین نشسته اند و دستانشان را لمس می کنند اما در دست نمی گیرند.
شیو توسط متسون مورد استفاده قرار می گیرد و دور انداخته می شود و شوهرش تام، که همیشه معتقد بود از او پست تر است، از او استفاده می کند. (HBO)

ضربه نهایی از جانشینی پایانی این است که کندال به آب نگاه می کند، یک موتیف تکراری که ما متوجه شدیم ارتباط او با مرگ است: پیشخدمت جوانی که او را تعقیب می کند در آب غرق شد، در حالی که به نظر می رسید خود کن در طول نمایش در حال غرق شدن است. فصل سوم پایانی وقتی متوجه می شود پدرش مرده است، در یک قایق گیر کرده است.

در اینجا، او تقریباً کاملاً تنها مانده است، از برادران و خواهران، فرزندان و همسر سابقش، دوستان و همکاران تجاری خود جدا شده است. به طور مناسب، تنها کسی که او را دنبال می کند، کالین است، جزئیات امنیتی پدرش، بهترین دوست و سایه ثابت.

را جانشینی فینال در مورد گره زدن هر پایان شل یا ارائه یک پایان منظم برای هر یک از بازیکنان آن نبود. فینال های دیگر مانند شش فوت زیر این کار را به خوبی انجام داده‌اند، اما می‌تواند کار ناسپاسی باشد. و این نمایش نرفت سوپرانوها مسیر یا مسیر، مخاطبان خود را در تاریکی (به معنای واقعی کلمه!) در مورد سرنوشت قهرمان خود رها می کند.

در اینجا، سرنوشت هر شخصیت به گونه‌ای مهر و موم می‌شود که مسیری را که این نمایش برای آنها هموار کرده است تکمیل می‌کند: رومن تنها با نیهیلیسم خود باقی مانده است، کرمی رقت‌انگیز همانطور که گری پیش‌گویی کرده بود، اما از هیولای Waystar Royco رها شده است. شیو – اوه – به سادگی همسر باردار مدیرعامل است. و کندال بدون امپراتوری به بدترین قسمت پدرش تبدیل شده است.