تشریفات کوچک به مناسبت روز یادبود در سراسر کانادا

کانادایی ها تشویق می شوند که امروز صبح در خانه بمانند در حالی که آنها خدمات و فداکاری کسانی را که جان خود را برای دفاع از کشور داده اند ، نشان می دهند.

مراسم بزرگداشت روز بزرگداشت در برابر تهدیدهای ناشی از COVID-19 است.

لژیون سلطنتی کانادا به صراحت کانادایی ها را از حضور حضوری در مراسم روز یادبود امسال منصرف می کند و در عوض از مردم می خواهد که از طریق تلویزیون یا آنلاین تماشا کنند.

این لژیون نویدبخش است که بسیاری از عناصر سنتی این مراسم را شامل می شود ، مانند بازی در مراسم آخرین ارسال، آواز خواندن در Flanders Fields، و پروازهای هواپیماهای نظامی.

همچنین پس از لغو بسیاری از بزرگداشتهای برنامه ریزی شده برای اوایل سال جاری در اروپا و جاهای دیگر به دلیل همه گیری ، تأکید ویژه ای بر 75 سالگرد پایان جنگ جهانی دوم وجود خواهد داشت.

یک کارمند کانادایی پرچم های کانادا را در آستانه روز یادبود در مرکز پیشکسوتان سانی بروک به عنوان بخشی از مبارزات سالانه روز یادبود روز سه شنبه در تورنتو قرار می دهد. این مرکز در مجموع 37،500 پرچم در خارج دارد. (ناتان دنت / مطبوعات کانادایی)

اما انتظار می رود که بیشترین اعمال فداکاری در زمان جنگ در کانادا بسیار ناچیز باشد ، از جمله در اوتاوا ، جایی که این لژیون قصد دارد فقط 100 نفر را به جای 30000 نفر که به طور معمول برای مراسم ملی شرکت می کنند ، داشته باشد.

CBC از 10 صبح تا 12 شب به صورت زنده مراسم روز یادبود امروز را در یادبود جنگ ملی در اوتاوا پخش می کند.

بسیاری از شعبات دیگر لژیون در سراسر کشور نیز مراسم لغو را آماده کرده اند ، با رژه های پیشکسوتان و خدمت گذاران نظامی لغو شده و تاج گل های قبل از وقایع گذاشته شده است.

مراسم خصوصی نیز توسط مراکز مراقبت طولانی مدت در نظر گرفته شده است که محل زندگی برخی از قدیمی ترین جانبازان کانادا است ، بسیاری از آنها ممکن است به طور معمول در یک مراسم بزرگداشت محلی شرکت کنند اما به ویژه در معرض خطر COVID-19 هستند.

نخست وزیر جاستین ترودو روز سه شنبه کانادایی ها را تشویق کرد که علی رغم همه گیر شدن بیماری ، روز یادبود را جشن بگیرند.

وی به زبان فرانسوی گفت: “حتی اگر ما طبق معمول نمی توانیم دور هم جمع شویم ، اما همیشه می توانیم با پوشیدن خشخاش و تماشای مراسم به صورت آنلاین در روز یادبود ، حمایت خود را از جانبازان خود نشان دهیم.”

“به فکر روز بزرگداشت ، بیایید به پیشکسوتان خود که این همه چیز به ما داده اند و به کسانی که امروز به خدمت خود ادامه می دهند ادای احترام کنیم.”

ارین اوتول ، رهبر محافظه کار ، در بیانیه چهارشنبه صبح با ابراز عقاید روبرو شد.

وی گفت: “تأمل ، یادآوری و احترام – اینها اعمالی نیستند كه فقط در هنگام رژه یا سنافت ها اتفاق بیفتند. این اقدامات احساسی است كه در طول یك سال كه كانادایی ها خود را وقف تطبیق و پایداری در این اوقات دشوار كرده اند ، از آنها حمایت خواهیم كرد.”

ژنرال فرماندار جولی پایت یک پیام ویدیویی منتشر کرد که شامل مصاحبه با جانبازان جنگ جهانی دوم بود.

“75 سال از پایان جنگ جهانی دوم گذشته است. کهنه سربازان ما با فداکاری بسیار در بسیاری از نبردها پیروز شدند. بیش از 43000 کانادایی جان خود را از دست دادند. بسیاری دیگر زخمی به خانه آمدند و زخم های روانی ناشی از سالها درگیری را به همراه داشتند ، چیزی که زیاد در مورد آن صحبت نشد در آن زمان “، پایت گفت.

“ما آنها را به یاد می آوریم. امروز و همیشه.”