تاجی می گوید قاضی باید “وزن” تریلر مورد استفاده در حمله به زن First Nations را احساس کند

قاضی در دادگاه قتل عام یک خلیج تندر ، اونت. وكیل ولیعهد مرد را ترغیب كرد تا كنار تریلر نمایشگاه را در این پرونده انتخاب كند ، تا به او كمك كند تا تصمیم بگیرد كه آیا برایدن بوشبی می تواند به درستی پیش بینی كند كه پرتاب آن باعث كشته شدن شخصی می شود.

بوشبی قبلاً اعتراف کرده است كه از یك وسیله نقلیه در حال جابجایی به سمت باربارا كنتنر ، یك زن اوجیبوی كه یك شب دیر وقت با خواهرش در یك محله مسكونی در حال قدم زدن بود ، پرتاب كرد.

دوستان بوشبی به دادگاه گفتند كه او پس از تمام روز نوشیدن به “مرحله ردیف” می رسید و بعد از ضربه زدن به كنتنر خندید.

وکیل دادگستری اندرو سدلر روز پنجشنبه در دادگاه پایانی سخنان خود به دادگستری هلن پیرس گفت: “شما می توانید آن را برای خودتان تحویل بگیرید و احساس کنید که سنگین است.” این سنگینی مسئولیت اخلاقی آقای بوشبی است.

تصادف تریلر که به شکم باربارا کنتنر برخورد کرد نمایشگاه شماره یک در دادگاه قتلگاه برایدن بوشبی بود ، مردی که ژانویه 2017 آن را از اتومبیل عبوری به سمت او پرتاب کرد. (ملیسا کنتنر / فیس بوک)

ضربه ای که از زمین خورد ، روده باریک کنتنر را پاره کرد. این مادر 34 ساله برای ترمیم آن نیاز به جراحی داشت. دکتر توبی رز ، پزشک قانونی اظهار داشت که عفونت ناشی از جراحت یا جراحی منجر به مرگ کنتنر ، کمتر از شش ماه پس از حمله شده است.

دفاع از قاضی در مورد “ارادت کور” به شهادت کارشناس رز هشدار داد و گفت که شرایط زمینه ای سلامتی كنتنر ، از جمله بیماری كبدی در مرحله نهایی او ، ایجاد ارتباط علی بین حمله و مرگ او را غیرممكن می كند.

جوزف گفت: “من نمی دانم چه چیزی باربارا کنتنر را به کام مرگ کشاند و دکتر رز هم این کار را نمی کند.”

کلاژ عکس های باربارا کنتنر در مراسم خاکسپاری وی در خلیج تندر در ژوئیه 2017 از مهمان استقبال کرد. (جودی پورتر / CBC)

سدلر این بحث را “جمجمه نازک” خواند و گفت که این از نظر قانونی صحیح نیست.

وی گفت: “متهم باید بزه دیده را در حالی كه می یابد و اگر قربانی مستعد آسیب دیدگی یا مرگ ناشی از جراحت است ، مقصر بودن متهم را از بین نبرد.”

هر دو وكیل همچنین از نژادپرستی ضد بومی در تندر بی به عنوان یك پشتوانه برای حمله یاد كردند ، اما كاملاً به مسائل حقوقی دادگاه مربوط نبود.

سادلر در آغاز سخنان خود گفت: “نژادپرستی در خلیج تندر و کانادا واقعی است” و افزود که “چرا [Brayden Bushby] انداختن مشکل مهم نیست ، مهم این است که آیا این عمل در مرگ باربارا کنتنر نقش داشته است. “

سدلر گفت بوشبی باید می دانست که پرتاب جسمی به وزن سنگین تریلر باعث آسیب می شود ، حتی اگر قصد کشتن کسی را نداشته باشد.

در همین حال جوزف گفت که “مجبور شده کمی درباره نژاد صحبت کند”.

وی گفت ، تحقیق ملی درمورد زنان و دختران بومی گمشده و مقتول “” به ما آموخت كه زنان بومی و ملل اول به طور نامتناسبی قربانی جرایم خشن هستند. “

به دنبال آن ، جوزف گفت ، این یک “استنباط قانونی” است ، که بوشبی پس از پرتاب لگد تریلر به سمت باربارا کنتنر که به یک شخص ملل اول مراجعه می کند ، فریاد می کشد: “من یکی گرفتم”.

اما وی گفت: “استنباط به همان اندازه مشروع” این است كه این عبارت به “یكی از دو فرد” اشاره دارد.

در پایان ، جوزف گفت که او از قاضی نمی خواهد که برایدن بوشبی “آزاد راه برود. وی به دلیل حمله سنگین مقصر شناخته خواهد شد و به خاطر آن مجازات خواهد شد.”

“من از شما می خواهم تعیین کنید عملی که برایدن بوشبی مرتکب شده و به دلیل آن مجازات خواهد شد ، در نهایت منجر به مرگ باربارا کنتنر شده است.”

بوشبی روز دوشنبه به اتهام حمله سنگین خود مقصر شناخته شد و به جرم قتل غیرقانونی مقصر نبود. در معامله ای که باعث شد پرونده پس از سالها تأخیر به عنوان دادرسی به تنهایی قاضی به جای دادرسی هیئت منصفه ، این پرونده از قتل درجه دو کاهش یابد.

یک حساب کامل از محاکمه را از خوراک توییتر گزارشگر CBC جودی پورتر بخوانید.