“بسیار استرس زا”: پرستاران با تحصیلات بین المللی می گویند که از روند صدور مجوز ناامید شده اند

برخی از پرستاران با تحصیلات بین المللی در وینیپگ می گویند برای کاهش بوروکراسی و مدت زمان طولانی برای گرفتن مجوز ، نیاز به زبان انگلیسی برای تبدیل شدن به یک پرستار ثبت شده در مانیتوبا باید تغییر کند.

بوپیندر گروال در سال 2012 به کانادا نقل مکان کرد. پیش از آن ، او به مدت چهار سال به عنوان پرستار مراقبت ویژه در هند کار کرد.

وی درخواست پرستاری خود را در مانیتوبا در سال 2015 آغاز کرد و پس از نزدیک به پنج سال ، هنوز منتظر دریافت مجوز است.

روند Grewal اکنون متوقف شده است زیرا وی برای انجام شرایط زبان خود نیاز به گرفتن مجدد یکی از دو آزمون انگلیسی – CELBAN یا IELTS – دارد ، که این امکان وجود ندارد آنها به دلیل COVID-19 لغو شده اند. هر دو آزمون تا سال دیگر ارائه نمی شوند.

این اولین بار نیست که Grewal مجبور به گرفتن CELBAN می شود. او آن را قبل از سال 2015 مصرف کرد و گذشت ، اما نتایج هر دو سال منقضی می شود.

گروال گفت که او درخواست RN خود را در سال 2015 با کالج ثبت شده پرستاران مانیتوبا آغاز کرد. حالا او منتظر است CELBAN را دوباره ثبت نام کند تا ثبت نام کند. (ارائه شده توسط Bhupinder Grewal)

گروال گفت: “این بسیار استرس زا است ، شما یک بار رد می شوید ، سپس باید دوباره این کار را انجام دهید. بنابراین هیچ منطقی نیست.”

Grewal آزمون CELBAN را در سال 2019 دوباره پس گرفت ، اما این بار ، او ناموفق بود. به دلیل همه گیری ، او دیگر نتوانسته است برای آزمایش ثبت نام کند.

بدون ارائه یک نتیجه آزمون به روز شده زبان ، Grewal نمی تواند ثبت نام و تمرین خود را در مانیتوبا کامل کند.

استان قول تعیین خاص می دهد

هفته گذشته ، كامرون فريزن ، وزير بهداشت ، گفت كه براي 39 پرستار با تحصيلات بين المللي كه در آزمون هاي انگليسي منتظر هستند ، يك تعيين ويژه تعيين خواهد شد تا آنها بتوانند در منيتوبا تمرين كنند و نياز زباني آنها به طور موقت كنار گذاشته شود. گروال یکی از آنهاست.

کالج پرستاران ثبت شده مانیتوبا جدول زمانی را برای زمان تعیین تعیین نکرد ، اما گفت که این یک اولویت اصلی است و با دستور وزیر منتظر است.

وزیر بهداشت ، كامرون فریسن گفت كه برای IEN هایی كه در CELBAN یا IELTS منتظر هستند ، تعیین خاصی انجام می شود. به آنها این امکان را می دهد که تمرین کنند و از شرایط زبان به طور موقت چشم پوشی کنند. (جان وودز / مطبوعات کانادایی)

دانشکده در بیانیه ایمیل گفت: “کار ما با هدف ارائه فرآیندهای عینی ، منصفانه و به موقع برای امکان پذیر کردن IEN های واجد شرایط برای ثبت RN در مانیتوبا است و ما می فهمیم که این مهم در رابطه با چالش های ایجاد شده توسط بیماری همه گیر COVID-19 چقدر مهم است.” .

در این بیانیه آمده است: “ما به همکاری با شرکای خود در دولت ، در زمینه تنظیم و در سیستم بهداشت ادامه خواهیم داد تا به ما در حمایت از واکنش همه گیر در مانیتوبا در چارچوب دستورالعمل نظارتی خود کمک کنیم.”

IENs می گوید ، شرایط آزمون انگلیسی نیاز به به روزرسانی دارد

گروال گفت که او معتقد است از تاریخ انقضا دو ساله باید برای نتایج آزمون انگلیسی چشم پوشی شود.

نیکلاس روبن ، یک پرستار ثبت شده که در مرکز علوم بهداشت کار می کند ، همین احساس را دارد. قبل از آمدن به کانادا در سال 2015 ، روبن مدرک لیسانس و فوق لیسانس پرستاری را در هند کسب کرد. وی در یک بیمارستان مراقبت عالی کار می کرد و در کالج پرستاری تدریس می کرد.

روبن گفت که مجوز گرفتن در مانیتوبا چهار سال طول کشید. او دو سال منتظر ماند تا یک برنامه پل زدن را در کالج رد ریور بگذراند. علاوه بر این ، او مجبور شد برای شرکت در CELBAN به تورنتو سفر کند زیرا این تست برای چهار ماه دیگر ارائه نشده بود.

وی گفت: “برای نوشتن امتحان مجبور شدم به تورنتو بروم ، زیرا نمی توانستم تاریخ را اینجا بگیرم.”

این تست ها نیز پرهزینه است: 395 دلار برای CELBAN و تقریباً 329 دلار برای آیلتس.

روبن گفت که مجبور به انجام دو بار آن دردسر است. او و گروال گفتند اگر تاریخ انقضا قابل لغو نیست ، پس از آن نتایج آزمایش باید در پایان روند درخواست باشد ، نه در ابتدا.

نیکلاس روبن یک پرستار ثبت شده است که در مرکز علوم بهداشتی کار می کند. روبن معتقد است که باید انقضا دو ساله CELBAN و IELTS لغو شود. (ارائه شده توسط نیکلاس روبن)

روبن گفت: “آنها به جای دو بار نوشتن امتحان ، می توانند در پایان امتحان دهند تا ما مجبور شویم فقط یک بار امتحان را بنویسیم.”

CRNM گفت دوره اعتبار آزمون توسط ارائه دهندگان آزمایش تعیین می شود. گفته شد دو سال یک استاندارد مشترک است.

موسسه Touchstone ، مسئول اداره CELBAN ، گفت: کاربران نمره آزمون مانند کالج به مدارک معتبر و معتبر احتیاج دارند. این گزارش می گوید که تاریخ انقضا دو ساله “جنبه ای از سیاست تنظیم مقررات” است.

در بیانیه این موسسه آمده است: “تاریخ انقضاiry آزمون بر این فرض استوار است كه اندازه گیری توانایی های امتحان كننده ها در یك زمان مشخص ممكن است با گذشت زمان به شاخص های قابل اطمینان تری از این قابلیت ها تبدیل شود.”

CBC News برای اظهار نظر با آیلتس کانادا تماس گرفت ، اما پاسخی دریافت نکرد.

جای خالی پرستار با 16 درصد ، می گوید MNU

اتحادیه پرستاران مانیتوبا گفت که نرخ خالی پرستاران در سازمان بهداشت منطقه ای وینیپگ و سلامت مشترک در حدود 16 درصد است.

اتحادیه گفت که در ماه اکتبر ، 7571 پست پرستاری و 1118 جای خالی وجود داشت.

دارلین جکسون ، رئیس اتحادیه گفت که شرم آور است که IEN به دلیل آزمون زبان قادر به کار نیستند.

وی گفت: “ما در کمبود پرستار به سر می بریم. در بسیاری از مناطق با کمبود پرستار روبرو هستیم. ما از داشتن هر پرستار ممکن که در سیستم کار کند ناامید هستیم.”

دارلین جکسون ، رئیس اتحادیه پرستاران مانیتوبا ، گفت شرم آور است که IEN ها به دلیل نیاز به زبان نمی توانند کار کنند. وی از استان می خواهد روند را تسریع کند. (رادیو کانادا)

جکسون گفت که این استان برای تعیین نامگذاری ویژه نیاز به سرعت بخشیدن به روند کار دارد. وی همچنین معتقد است که کالج باید روند ثبت نام خود را برای پرستاران با تحصیلات بین المللی ارزیابی مجدد کند.

جکسون گفت: “ما پرستارانی داریم که مهارت انگلیسی دارند ، تمام برنامه های پل زنی را پشت سر گذاشته اند و اکنون نمی توانند برای کار در استان ما ثبت نام کنند.”

“اگر ما می خواهیم به استخدام پرستار در این استان بپردازیم ، باید این استان را در دسترس قرار دهیم. ما باید ثبت نام آنها را بدون درز انجام دهیم زیرا آنها به استانهای دیگر خواهند رفت.”

مراحل طولانی ثبت نام

این کالج به پرستاران با تحصیلات بین المللی نیاز دارد تا از طریق سرویس ملی ارزیابی پرستار ، که نیاز به نمره آزمون CELBAN یا IELTS دارد ، برنامه ای را باز کنند.

این سرویس اعلام کرد که آگاه است COVID-19 برخی از متقاضیان را به تأخیر می اندازد ، بنابراین الزامات خود را برای ارسال آزمون های زبان تغییر داد. قبل از همه گیری ، متقاضیان مجبور بودند نتایج را حداکثر شش ماه در زمان درخواست ارسال کنند. اکنون 18 ماه است.

اگر متقاضیان حداقل دو سال تحصیلات پرستاری پس از متوسطه و 1450 ساعت بالینی واجد شرایط داشته باشند ، از آنها خواسته می شود که ارزیابی صلاحیت بالینی را توسط دانشکده انجام دهند.

ارزیابی تعیین می کند که آیا یک متقاضی می تواند آزمون صدور مجوز NCLEX-RN خود را بنویسد ، آیا مجبور به گذراندن دوره های پل زدن برای تکمیل خلا in دانش است یا باید آموزش پایه پرستاری و وارد یک برنامه مدرک چهار ساله شوید.

گروال ، درست است ، گفت اگر نمی تواند مراحل ثبت نام خود را در مانیتوبا به پایان برساند ، او قصد دارد به تورنتو برود. (ارائه شده توسط Bhupinder Grewal)

گروال ارزیابی بالینی خود را پشت سر گذاشت و از او خواسته بود که دوره های پل زدن را بگذراند ، که دوره خود را تمام کرد. او اکنون منتظر است قبل از نوشتن آزمون صدور مجوز ، شرایط زبان خود را برآورده کند.

وی گفت که چهار ماه دیگر فرصت دارد تا مجدداً درخواست خود را با CRNM راه اندازی کند و اگر قادر به انجام این کار نباشد ، قصد دارد به تورنتو برود.

گروال ، که در حال حاضر کار نمی کند ، گفت: “اکنون من با استرس زیادی در خانه مانده ام … شوهرم از من حمایت می کند ، اما اکنون برای او بسیار سخت است زیرا من خیلی درس می خوانم و نمی توانم کاری انجام دهم.”

هنگامی که CBC با وی تماس گرفت ، دفتر وزیر بهداشت کامرون فریسن از اظهار نظر خودداری کرد ، اما گفت که در اواخر این هفته به روز رسانی در مورد تعیین خاص را ارائه می دهد.

این موضوع اولین بار توسط NDP MLA مالایا مارسلینو هفته گذشته مطرح شد و گروال گفت که او سپاسگزار است که این موضوع به دولت ارائه شده است.

گروال گفت: “من الان امیدوار هستم اما قبل از آن ناامید شده ام.”

وی گفت: “وزیر بهداشت عمومی CRNM باید بداند که ما پرستار زیادی داریم. ما سالها تحصیل کردیم.”