برنامه بزرگ HBC برای زنده ماندن COVID-19 که درگیر جنگ قانونی برای اجاره شده است ، ممکن است کوچک باشد

به راحتی می توان به اختلاف خلیج با مالکان در سراسر کشور نگاهی انداخت و برخی فرض ها را مطرح کرد: این که نمی تواند قبض های خود را پرداخت کند ، یا اینکه در اثر موج اندازه همه گیر که به همه جا خرده فروشی می خورد ، خرد می شود. حقیقت کمی پیچیده تر است. کارشناسان خرده فروشی می گویند COVID یک بحران است ، اما در عین حال یک فرصت است.

آویس دیوین از دانشکده بازرگانی شولیچ در دانشگاه یورک در تورنتو گفت: “خرده فروشی قبل از ورود COVID به شدت در حال تغییر بود.” “تمام آنچه COVID انجام داد تسریع در سرعت بخشیدن به آن است.”

HBC فقط چند هفته قبل از شروع همه گیر شدن بیماری اقتصاد ، با خرده فروشی یکی از بخشهایی که بیشترین آسیب را دید ، خصوصی شد. برای جلوگیری از گسترش COVID-19 ، فروشها از صخره افتادند.

HBC می گوید برای خنثی کردن ضربه به خط اصلی خود ، تلاش کرده است به آنچه “سازش عادلانه و سودمند دو جانبه با صاحبخانه” می خواند برسد.

در بسیاری از مکان ها معاملات انجام می شد. در برخی دیگر ، اختلافات بر سر میلیون ها دلار اجاره پرداخت نشده جوشیده است. از دادگاه ها خواسته شد که وزن خود را اعلام کنند. اعلامیه های تخلیه ارسال شد.

پس از آنکه صاحبخانه اعلام کرد این شرکت در پرداخت اجاره خود پرداخت نکرده است ، فروشگاه هادسون بی در کوکیتلام در 22 نوامبر بسته شد. از آن زمان دادگاه اجازه بازگشایی خرده فروش را داد. (جون هرناندز / سی بی سی)

در بیانیه ای به سی بی سی نیوز ، ایان پوتنام ، رئیس جمهور و مدیر عامل HBC Properties and Investments ، گفت: “HBC معتقد است که بار ناشی از همه گیری باید به طور عادلانه توسط صاحبخانه ها و خرده فروشان تقسیم شود.”

و این ممکن است چنین باشد ، اما مارک ساتوف ، تحلیلگر خرده فروشی می گوید که در اینجا چیزهای دیگری از اینها بازی می کند. از نظر وی ، سالها مشخص بود که The Bay نیاز به کاهش چاپ پا دارد. حدود یک سال پیش ، با جبران خسارت سه ماهه 226 میلیون دلاری شرکت ، ساتوف این را گفت:

“من فکر می کنم اگر آنها بتوانند انگشتان خود را بزنند و بگویند که ما نیمی از فروشگاه ها را داریم و همه آنها به اندازه نصف یا سه چهارم اندازه بودند ، آنها بسیار عالی عمل می کردند.”

بنابراین ، او از دیدن The Bay که به دنبال راه هایی برای اجاره های کمتر از ایده آل در مکان های کاملاً ایده آل است ، اصلاً متعجب نیست. ساتوف می گوید ، و این تمایل برای دور شدن از برخی از این اجاره ها ، تمام اهرم های موجود در اختلاف را به خلیج فارس می بخشد.

در اوج قفل های همه گیر در بهار ، خیابان های اصلی به دلیل بسته بودن مغازه ها خالی بودند. (کرک فریزر / CBC)

وی گفت: “صاحبخانه ها … به آنها نگاه می کنند و می گویند” گوش کنید ، اگر اجاره خود را پرداخت نکنید ، ما شما را بیرون می کنیم “. “و خلیج گفت ، خوب ، کی می خواهی مرا بترسانی ، زیرا این همان کاری است که من می خواهم انجام دهم.”

آخرین نوع در کانادا

فروشگاه های بزرگ مانند The Bay هنوز بخشی جدایی ناپذیر از مراکز خرید هستند. به عنوان نوعی “مستاجر لنگر” ، فروشگاه های بزرگ گوشه ای عظیم از املاک را اشغال می کنند. مشتریان برای خرید در آنجا می آیند و به بقیه مراکز خرید کشیده می شوند.

اما دو نیروی کلیدی علیه این روند کار می کنند. خرده فروشی در حال تغییر به صورت آنلاین است ، انتقالی که تحت COVID به سرعت کاهش می یابد. مسئله دیگر فروشگاه های بزرگ مانند The Bay فقط قرعه کشی قبلی نیست.

Devine می گوید مشتریان قبلاً برای خرید همه چیز به یک فروشگاه بزرگ مراجعه می کردند ، اکنون برای تهیه محصولات خاص به مراکز خرید می روند. او می گوید هیچ نمونه بهتر از “مستاجر لنگر” جدید بهتر از فروشگاه اپل نیست.

مغازه ها در محله Roncesvalles تورنتو پوسترهایی را در ویترین فروشگاه های خود آویزان می کنند و مردم را به خرید محلی در 24 نوامبر ترغیب می کنند. (اوان میتسویی / CBC)

Devine ، استادیار املاک و مستغلات گفت: “این مقصد جدید است.” “و مردم به فروشگاه های دیگر در آن مرکز خرید می روند زیرا آنها برای اپل جذب شده اند.”

با شروع واقعیت جدید ، فروشگاه های بزرگ دیگری مانند Target و Sears نمی توانستند سر خود را بالاتر از آب نگه دارند. اکنون ، در کانادا ، The Bay آخرین نوع خود است. Devine می گوید این بهترین کاری است که اکنون برای آن شده است.

وی گفت: “من فکر نمی کنم فروشگاه های بزرگ هرگز رو به رو شوند – یا در چند دهه آینده به طور کامل ناپدید شوند.” “و اگر در نهایت آنها تنها فروشگاه اصلی … اصلی فروشگاه باقی مانده در کانادا باشند ، به همین دلیل آنها زنده می مانند.”

قدیمی ترین خرده فروش کانادا در تلاش است تا خود را در مواجهه با تغییر عادت های خرده فروشی و بحرانی به اندازه COVID در اقتصاد بازآفرینی کند. (ناتان دنت / مطبوعات کانادایی)

مشاغل Satov به شرکتهایی که سعی در پیمایش موقعیتهای پیچیده دارند ، مشاوره می دهد. او می گوید به نظر می رسد The Bay در حال مقابله با بحران اصلی است ، اما کاملاً مراقب چگونگی ظهور به عنوان یک خرده فروش سالم ، قوی و لاغر است. آیا این یک استراتژی برنده است؟ ساتوف شرط بندی های خود را انجام می دهد.

وی گفت: “آنها به استراتژی پیروزی ضربه می زنند.” “آنها برای بقا تلاش می کنند و آنچه را که لازم است انجام می دهند. و من فکر می کنم این کار درستی است.”