“این افتخار من است”: منیتوبان ها اولین روز رسمی عمامه استان را جشن می گیرند

نمادی از حاکمیت، عزت نفس، آزادی ایمان، شجاعت و برابری انسانی روز به روز می شود.

منیتوبا اولین روز رسمی عمامه استان را در روز پنجشنبه جشن می گیرد، روزی که دیلجیت برار می گوید قرار است الهام بخش بسیاری از چیزها باشد: آگاهی از فرهنگ سیک و پنجابی، مشارکت اقلیت ها در ساخت استان، ارتباط با تنوع غنی در جامعه – اما بالاتر از همه، خیرخواهی

برار، MLA NDP برای باروز، “با توجه به ظاهر ما، نژادپرستی در سراسر جهان وجود داشته است، حملات خشونت آمیز صورت گرفته است. نژادپرستی هنوز وجود دارد، اما قوی تر از عشق و هماهنگی ای نیست که در قلب ما وجود دارد.” ، به CBC Manitoba گفت رادیو اطلاعات میزبان مارسی مارکوسا در روز پنجشنبه.

صورت‌حساب عضو خصوصی برار منجر به این شد که 13 آوریل اکنون در سراسر منیتوبا به عنوان روز عمامه شناخته شود. او این لایحه را در مارس 2022 ارائه کرد و در 1 ژوئن موافقت سلطنتی را دریافت کرد.

آوریل در حال حاضر به عنوان ماه میراث سیک ها در منیتوبا به رسمیت شناخته شده است، پس از تصویب در سال 2019 یک لایحه توسط رهبر NDP Wab Kinew.

جشنی به مناسبت روز افتتاحیه عمامه در منیتوبا از ظهر تا ساعت 1 بعد از ظهر پنجشنبه در ساختمان قانونگذاری برگزار می شود. این شامل سخنرانی هایی از Brar و Kinew و همچنین Mintu Sandhu، NDP MLA برای Maple است.

همچنین یک نمایش فرهنگی، نمایش هنری میراث سیک ها و پنجابی و یک غرفه عمامه بند وجود دارد.

عمامه برای جامعه سیک مقدس است و برار می‌خواهد که جامعه وسیع‌تر منیتوبا و کانادا دلیل آن را بدانند.

او گفت: “وقتی ما عمامه می پوشیم و وقتی در مورد عمامه صحبت می کنیم، احساس غرور می کنیم. این به ما یادآوری می کند که باید کار درست را انجام دهیم، برای برابری، برابری جنسیتی و عدالت اجتماعی ایستادگی کنیم. بنابراین معنای زیادی دارد.”

“وقتی آن را دور سرم می پیچم، من خودم هستم. این افتخار من است.”

اوایل این ماه، برار اطلاعیه‌ای را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد و به مردم یادآوری کرد که اولین روز رسمی عمامه در راه است و آنها را تشویق کرد که این خبر را منتشر کنند.

وقتی کسی با پرسیدن “چرا – امیدواریم به چه چیزی برسیم؟” پاسخ داد؟ برار پاسخ داد: عشق، صلح، هماهنگی، فروتنی، شفقت، احترام، همدلی، بردباری و مثبت.

رویدادهای روز عمامه نیز از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر در سطح مرکز خرید پردیس دانشگاه پلی‌تک Red River در خیابان نوتردام برگزار می‌شود.

این رویداد سالانه در پنجمین سال خود در مدرسه است، اما امسال اولین روز رسمی شناخته شده را جشن می گیرد.

این کار در سال 2014 توسط دانشجوی مدیریت بازرگانی سوخجوت سینگ، که اکنون یکی از کارکنان است، در مدرسه آغاز شد تا هر کسی که سؤالی در مورد عمامه او داشت، اما آنقدر عصبی بود که بپرسد، روشن شود.

این رویداد اکنون توسط انجمن دانشجویان برگزار می شود.

از همه دعوت می شود تا در مورد فرهنگ سیک ها بیاموزند، سؤال بپرسند و برای آن روز عمامه بپوشند.