انواع تجهیزات هوشمندسازی ساختمان را بشناسید – خانه هوشمند گلدور

سیستم روشنایی هوشمند (Smart Lighting System) به عنوان یکی از ارکان اصلی هوشمند سازی خانهها در سراسر دنیا محبوبیت زیادی به دست آورده است. تهیه بهترین و بهروزترین ابزارها و تجهیزات هوشمند در ایران کاری دشوار است و احتمالا هزینهاش نیز -بهدلیل جدیدتر بودن این فناوری در ایران- بیشتر از جاهای دیگر خواهد بود. وقتی به مرحله پیاده سازی خانه هوشمند میرسیم متوجه میشویم که این تکنولوژی هم مانند همۀ فناوری های جدید با مزایا و معایبی همراه است. پس در ادامه نیز با ما و مقاله خانه هوشمند همراه بمانید. قدیمترها وقتی میخواستند شب را بهدور از خانه بگذرانند، یکی از چراغهای خانه را روشن میگذاشتند، یا رادیو را در راهپله روشن میکردند تا سارقین احتمالی گمان کنند که کسی در خانه حضور دارد! دستیار صوتی با هاب اختصاصی خود یا در ترکیب با هاب جداگانه. تصور کنید که همۀ فعالیتهای داخل خانهتان را تنها با گوشی هوشمندتان و یک اپلیکیشن از راه دور کنترل کنید. اگر شما هم در حال حاضر از لوازم خانگی هوشمند استفاده میکنید نظرتان را با درج کامنت با ما در میان بگذارید. پیاده سازی خانه هوشمند چه مزایا و معایبی بههمراه دارد؟ بهعنوان آخرین مزیت خانه هوشمند، باید به یکی از مهمترین دلایل علاقه مردم به خانههای هوشمند اشاره کنیم.

۴. نصب آیفون هوشمند بر در منزل این مزیت را برای شما دارد تا گزارشی از محیط اطراف خود دریافت کنید و در صورت نبودن در منزل، مراجعان را به اطلاع شما میرساند. با این حال، اگر میخواهید این ماجراجویی را خودتان گام به گام پیش ببرید، باید زمان و انرژی بیشتری را صرف کنید و با زیر و بم تک تک تجهیزات آشنا شوید. باعث میشود که نسبت به روشهای سنتی و خانههای قدیمی، انرژی کمتری هدر برود و بتوانیم مدیریت بیشتری روی انرژی مصرفی خانهمان داشته باشیم. اگر بخواهیم یک عدد مطرح کنیم، باید بگوییم که طبق برآوردهای متخصصین، خانه های هوشمند چیزی در حدود 10-15 درصد در مصرف انرژی خانه صرفهجویی میکنند. یکی از مزیتهای عمده خانههای هوشمند صرفهجویی در مصرف انرژی است. چون هزینه هوشمند سازی ساختمان بستگی به نوع سیم کشی هوشمند سازی خانه با آردوینو ساختمان دارد. به روزرسانی سیستم روشنایی خانه به شما و اهدافی که در سر دارید بستگی دارد. در کلیه واحدها بستگی به نوع کاربری واحد، حسگرهایی مربوط به تشخیص دود و حرارت نصب شده که به کنترل کننده محلی آن واحد متصل می باشد در صورتیکه هر ﮔونه دودی که نشانگر آتش سوزی باشد، و یا حرارتی که نشانگر حریق است، احساس شود، کنترل کننده محلی آژیری پخش می نماید که نشانگر وقوع حریق می باشد و به نرم افزار مرکزی هم اطﻼع می دهد با آتش نشانی و صاحب واحد تماس ﮔرفته شده و اطﻼع رسانی ﻻزم انجام می ﮔردد.

یا در مهمانی چک کنید که چه کسی زنگ خانهتان را میزند. حالا صاحب خانه میتواند از هرجا که میخواهد سیستم روشنایی خانه را کنترل کند، یا توسط دوربینهای امنیتی داخل و اطراف خانهاش را تحت نظر داشته باشد. حالا نوبت به بخش جذاب تجهیزات خانه هوشمند رسیده است. حالا با تکنولوژی خانه هوشمند این مسئله هم حل شده است! راه حل داشتن باغچه ای سر سبز و در عین حال صرفه جویی در مصرف آب قطعا استفاده از سامانه های هوشمند سازی فضای سبز در منازل است. اگر مسئله هزینه برایتان مطرح نیست؛ میتوانید از یک متخصص کمک بگیرید تا تمام مراحل نصب و راهاندازی را برای شما انجام دهد و شما با خیال راحت در مرحلۀ استفاده به او بپیوندید! به جای آنکه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را به خانه ی سالمندان ببرید، خانه هوشمند تان تقریبا مانند یک پرستار از آنها مراقبت خواهد کرد. حسگرهای حرکتی هوشمند نیز قادر به تشخیص تفاوت بین ساکنین، مهمانان، حیوانات خانگی و سارقان هستند و در صورت تشخیص رفتار مشکوک میتوانند به مسئولین اطلاع دهند. مفهوم سیستم مدیریت ساختمان (بی ام اس BMS، هوشمند سازی ساختمان و یا خانه هوشمند) ریشه در اوایل دهه 80 دارد.

خبر خوب این است که در حال حاضر شرکتهای سازنده تجهیزات هوشمند تلاش میکنند تا ابزارها را کامل تولید کنند تا کاربر بتواند با استفاده از یک اپلیکیشن کنترل همۀ آنها را در دست بگیرد. اگر سیستم هوشمند روشنایی و لامپ هوشمند دارید، بدون نیاز به تعویض لامپ می توانید به راحتی رنگ چراغ های خانه را تغییر دهید. در این مقاله سعی کردیم چند نمونه از بهترین و پرطرفدارترین لوازم خانگی هوشمند را به شما همراهان همیشگی وبلاگ مالتینا معرفی کنیم. مورد دیگر توانایی کنترل از دور است که در پاراگراف بالا هم دربارهاش صحبت کردیم. مزیت دیگری که بالاتر نیز دربارهاش صحبت کردیم، راحتی است. علاوه بر آنهمه آسایش و راحتی که این خانهها و تجهیزات مدرنشان برای ما فراهم میآورند؛ این مسئلۀ بالا رفتن سطح امنیت خانه است که بیش از همه مردم را مجاب میکند تا خانهشان را هوشمندسازی کنند. توصیه می کنیم زمانی که می خواهید درباره این موضوع تصمیم بگیرید همه جوانب از جمله هزینه ها و مراحل موجود را در نظر داشته باشید. از طرفی هوشمند سازی یکی از رشته ها جدید در بازارکار است و افراد متخصص در این زمینه اندک هستند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد هوشمند سازی خانه در ایران بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.