افرادی که در قلب بحران مواد مخدر کنورا قرار دارند، برای ایمن نگه داشتن عزیزان از سایت مصرف دعوت می کنند

این داستان بخشی از مجموعه‌ای است که به بررسی بحران مواد مخدر در کنورا، آنتی می‌پردازد، با افراد نزدیک به این موضوع صحبت می‌کند و به نحوه تلاش برخی برای کمک نگاه می‌کند.


روث ماچیمیتی هفت سال را در خیابان های کنورا، اونت زندگی کرد.

اکنون، بیش از سه سال که از اعتیاد رها شده، از صدای خود برای حمایت از سلامت روان و منابع اعتیاد بیشتر استفاده می کند.

گفتگوها در مورد بی خانمانی، اعتیاد و سلامت روان چیز جدیدی نیست، اما این موضوع در ماه های اخیر در بحبوحه افزایش موارد HIV/AIDS و افزایش خشونت در شهر شمال غربی انتاریو، فوریت جدیدی پیدا کرده است.

طرفداران و نزدیکان به این موضوع می گویند یک سایت مصرف ایمن می تواند یکی از راه های حداقل کاهش انگ و کاهش آسیب باشد.

ماچیمیتی دوران بی خانمانی خود را به عنوان “یک نبرد روزانه، یک مبارزه” توصیف کرد.

صادقانه بگویم، تا همین اواخر، من واقعاً نمی‌دانستم چه احساسی نسبت به آن داشته باشم، زیرا معتاد بودن در خیابان، فقط به این حد رسیده‌اید. شما آنجا هستید تا فراموش کنید. شما آنجا هستید تا همه را بی‌حس کنید مسائل گذشته شما

من واقعاً نمی توانم بگویم چه احساسی داشتم زیرا واقعاً چیزی را احساس نکردم.»

او گفت که این عدم احساس و عدم مراقبت چیزی است که او را از درخواست کمک می ترساند. در حال حاضر، او با استفاده از تجربیات زیسته خود برای ایجاد اعتماد و ارتباط با افرادی که به دنبال بهبودی هستند، کار اطلاع رسانی انجام می دهد.

او اخیراً مدتی را با یک دختر 15 ساله گذراند و به او کمک کرد تا اتاقش را تمیز کند. دختر اطمينان كرد كه در حال كنار گذاشتن مواد متابوليك است و از او پرسيد كه چگونه با آنها كنار بيايد.

ماچیمیتی گفت، او سپس آسیب جدی به پایش را فاش کرد که به دلیل ترس از تبعیض به دلیل “حضور در سیستم” برای درمان آن در بیمارستان مردد بود. بنابراین او را با دکتر خیابانی، جانی گرک، ارتباط داد تا از او کمک بگیرد.

همانطور که Machity دست اول دیده است، ایجاد این اعتماد با افراد آسیب پذیر می تواند به معنای واقعی کلمه نجات دهنده زندگی باشد.

Kenora 100 سال از نظر باز بودن در مورد این نوع چیزها عقب است و باید تغییر کند.– روث ماچیمیتی، مدافع جامعه

رویای ماچیمیتی این است که Kenora یک سایت مصرف ایمن داشته باشد که خدمات کاهش آسیب و پشتیبانی اضافی را در یک ساختمان ارائه دهد. انتظار می‌رود نتایج یک مطالعه امکان‌سنجی در مورد خدمات مصرف ایمن در Kenora، Fort Frances، Dryden و Sioux Lookout به زودی توسط واحد بهداشت شمال‌وسترن پس از چندین تاخیر منتشر شود.

اندرو پویریر، شهردار کنورا، به سی‌بی‌سی نیوز گفته است که تا زمانی که واحد بهداشت مطالعه امکان‌سنجی خدمات مصرف ایمن خود را منتشر نکند، در مورد درخواست‌ها برای یک سایت مصرف ایمن اظهار نظر نخواهد کرد.

“چیزها باید تغییر کنند”

ماچیمیتی می‌گوید: «اگر جایی برای نشستن داشتید و داروهایتان را مصرف می‌کردید و با افرادی ارتباط برقرار می‌کردید که قرار نیست شما را قضاوت کنند، کسانی که تحمل می‌کنند و درک می‌کنند که در کجا هستید، این کار مؤثر خواهد بود».

او گفت، اما تبعیض علیه افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند در کنورا مانع بزرگی است.

ماچیمیتی گفت: «کنورا 100 سال از نظر باز بودن در مورد این نوع چیزها عقب است و باید تغییر کند. “چون شما نمی توانید مردم را زیر فرش جارو کنید و امیدوار باشید که آنها از بین بروند. کنورا باید به این افراد به عنوان فرزندان آنها نگاه کند.”

تماشا | لیان دیویدسون معنای پسرش برای او را به اشتراک می گذارد:

مادر کنورا پسرش را بر اثر مصرف بیش از حد فنتانیل از دست داد

لیان دیویدسون در مورد پسرش، میکائیل، صحبت می کند که در پایان نوامبر 2022 پس از مبارزه با اعتیاد درگذشت. او می‌گوید که می‌خواهد از سلامت روان و حمایت بیشتر از اعتیاد در کنورا استفاده کند.

لیان دیویدسون می‌داند که پدر و مادر یک کودک معتاد بودن چگونه است.

پسر او، میکائیل، در پایان نوامبر گذشته بر اثر مصرف بیش از حد فنتانیل درگذشت. او 31 سال داشت.

او میکائیل را بامزه، دوست داشتنی، دلگرم کننده، سرسخت و کنجکاو توصیف کرد. مبارزه او با اعتیاد در سال های نوجوانی آغاز شد، اما خانواده هرگز از آن دوری نکرد.

دیویدسون گفت: “همه ما همیشه به عنوان یک خانواده، این را به عنوان یک بیماری خانوادگی و نه یک بیماری مخفی می دیدیم.”

برای میکائیل، یک برنامه 12 مرحله ای برای مدتی برای او کار کرد زیرا او به دنبال سم زدایی تدریجی از مواد مخدر تا پرهیز کامل بود.

دیویدسون گفت که می‌خواهد داستان مایکل را به اشتراک بگذارد تا آگاهی در مورد نیاز کنورا به منابع بیشتر در مورد اعتیاد و سلامت روان را گسترش دهد.

تنها مرکز سم زدایی کنورا، مرکز مورنینگ استار، دارای 74 تخت است. اگر آن نقاط پر باشد، مردم باید برای کمک به جاهای دیگر سفر کنند. اگر آنها نتوانند از عهده درمان خصوصی برآیند، ممکن است به سادگی بدون درمان بگذرند.

دیویدسون گفت: “ما در کشوری زندگی می کنیم که در آن مراکز درمانی برای کسانی که پول دارند، وجود دارد، که مطمئنم متوجه شده ایم که معتادان تمایلی به داشتن آنها ندارند.”

او گفت که باید تغییر کند.

“ما به خدمات مشاوره ای بیشتری نیاز داریم که مستقیماً در مورد اعتیاد باشد و بدانیم … سفر هر کس کمی متفاوت است و مسیر هر کس، خواه کاهش آسیب یا پرهیز کامل، متفاوت است.”

تماشا | اندی استفنسون دیدگاه خود را برای یک سایت مصرف ایمن 24 ساعته به اشتراک می گذارد:

مردی با تجربه بی خانمانی، مصرف مواد مخدر در مرکز 24 ساعته

اندی استفنسون می‌گوید که تجربه استفاده و فروش مواد مخدر و اسکان نامطمئن را دارد. او می‌گوید که داشتن یک مرکز پشتیبانی 24 ساعته، دسترسی مردم به منابع را آسان‌تر می‌کند.

اندی استفنسون گفت که او قبلاً در کنورا مواد مخدر می فروخت. سرانجام، وضعیت او تغییر کرد و او به همراه همسرش در کلیسای جوبیلی شروع به راه اندازی یک آشپزخونه کرد.

او می داند که در شرایط ناامید، بدون غذا و مسکن چگونه است و گفت افرادی که این سختی ها را پشت سر می گذارند دائما مورد قضاوت قرار می گیرند.

استفنسون اکنون با ائتلاف اجتماعی Kenora Moving Forward درگیر است.

اعضای ائتلاف اخیراً به عنوان نماینده در شورای شهر خواستار حمایت بیشتر از جامعه خیابانی شدند. چشم انداز آنها یک مرکز 24 ساعته است که پشتیبانی پیچیده را ارائه می دهد. شورا به کارکنان دستور داد تا امکان سنجی چنین فضایی را بررسی کنند.

استفنسون گفت: برای افرادی که با اعتیاد زندگی می کنند، دسترسی به خدماتی که فقط در ساعات کاری عادی باز هستند می تواند چالش برانگیز باشد. او گفت که هر زمان که کسی برای آن آماده است، پشتیبانی باید در دسترس باشد.

او گفت: «بیست و چهار ساعت در روز، می‌توانید ساعت سه صبح وارد شوید. می‌خواهید با کارمند سلامت روان خود صحبت کنید، آن کارگر آنجاست.

این چیزی است که مدافع ماچیمیتی نیز برای آن اصرار دارد.

او گفت: «این سازمان‌ها که گرد هم می‌آیند و خدمات 24/7 ارائه می‌کنند، احتمالاً بیشتر از 9 تا 5 کمک خواهند کرد. “رنج شما روی ساعت نمی رود.”