آیا متخصصان قلب و عروق جراحی انجام می دهند؟

بدون شک، متخصصان قلب و عروق از محبوب ترین متخصصان پزشکی هستند. به عبارت ساده، متخصص قلب، یک پزشک پزشکی است که کار اصلی او تشخیص اختلالات قلبی و استفاده از داروهای مناسب برای درمان آنها است. علاوه بر این، متخصص قلب می تواند مداخلات مختلفی را بر روی عروق قلب انجام دهد. این معمولا با سوراخ کردن زخم در کشاله ران بیمار انجام می شود.

 

Surgeon

 

با این حال، توجه به این نکته مهم است که متخصصان قلب برای انجام هیچ جراحی آموزش دیده نیستند. جراحی های قلب تنها توسط متخصصان پزشکی متخصص انجام می شود که آموزش های ویژه ای را برای چنین اعمالی گذرانده اند.

 

در حالی که متخصصان قلب نمی توانند جراحی انجام دهند، برخی از روش های تخصصی وجود دارد که می توانند انجام دهند. به عنوان مثال، یک متخصص قلب مداخله‌ای می‌تواند از استنت‌ها برای باز کردن گرفتگی عروق استفاده کند. همچنین می‌توانند برخی از دستگاه‌های پیشرفته را در قلب بیمار مبتلا به برخی اختلالات قلبی قرار دهند. علاوه بر این، متخصص قلب می‌تواند روش‌هایی را برای درمان مشکلات ریتم، از جمله استفاده از دفیبریلاتور، ضربان‌ساز، یا روش‌های فرسایشی برای مشکلات مختلف قلبی انجام دهد.

 

چه کسی جراحی را انجام می دهد؟

از آنجایی که توضیح دادیم متخصصان قلب برای انجام جراحی آموزش ندیده اند، ذکر کسانی که جراحی قلب انجام می دهند ضروری است. جراحان قلب متخصصانی هستند که عمل های جراحی را انجام می دهند.

 

متخصصان قلب چگونه آموزش می بینند و گواهی می دهند؟

متخصصان قلب مطالعه پزشکی خود را با گذراندن چهار سال در دانشکده پزشکی و سه سال دیگر برای یادگیری بیشتر در مورد طب عمومی داخلی آغاز می کنند. پس از اتمام دوره آموزشی، متخصص قلب نیز برای آموزش تخصصی دیگری مراجعه خواهد کرد. این معمولاً به سه سال یا بیشتر نیاز دارد.

 

پس از اتمام 10 سال آموزش و آموزش بالینی، متخصص قلب باید یک معاینه دو روزه انجام دهد. این معاینه دقیق توسط هیئت پزشکی داخلی آمریکا انجام می شود و برای ارزیابی قضاوت، درک و توانایی متخصص قلب در ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی به بیماران خود طراحی شده است.

 

چه چیزی یک متخصص قلب و عروق را از یک جراح قلب متمایز می کند؟

اگرچه هم متخصصان قلب و هم جراحان قلب پزشک هستند، اما تخصص جراحان قلب آنها را متمایز می کند. پس از فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی، جراحان قلب و متخصصین قلب باید برای حدود 5 سال به یک رزیدنتی جراحی بروند.

 

پس از اتمام دوره رزیدنتی، جراح قلب وارد دوره آموزشی دیگری می شود که حدود 2 تا 4 سال طول می کشد و با تخصص کامل در زمینه جراحی قلب. همچنین، آنها در مورد نحوه عملکرد قلب، ریه ها، مری، شریان ریوی، آئورت و چندین اندام دیگر که در قفسه سینه و بالای شکم یافت می شوند، یاد می گیرند. مانند یک متخصص قلب، یک جراح قلب قبل از اینکه بتواند در یک مرکز بهداشتی کار کند که بتواند خدمات خود را ارائه دهد، باید مجوز کامل برای طبابت در ایالات متحده را دریافت کند. همچنین، آنها باید استانداردهای اخلاقی متخصص پزشکی را برای صدور گواهینامه رعایت کنند.

 

بنابراین، سالها آموزش اضافی برای تخصص در زمینه جراحی قلب دلیل اصلی این است که جراحان قلب می توانند جراحی باز انجام دهند در حالی که متخصصان قلب نمی توانند این کار را انجام دهند.

 

با این مقاله، اکنون متوجه می شوید که متخصص قلب برای انجام جراحی ها آموزش ندیده است. از سوی دیگر، جراح قلب یا جراح قلب قفسه سینه، آموزش، مجوز و گواهینامه مورد نیاز برای انجام جراحی را دارد.

منبع:

https://www.pendaronline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%87-1/42635-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D9%82%D9%84%D8%A8-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%82-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF/?pr=1