آنچه ما از گذراندن یک سال با دانشجویان بین المللی در وینیپگ آموختیم

وقتی تلما گونزالس سوران سال گذشته از فرانسه به وینیپگ آمد، دانش آموز کلاس یازدهم به این حرکت به عنوان یک آزمایش نگاه کرد.

گونزالس سوران گفت: «می خواستم زندگی ام را به چالش بکشم. کشورم را ترک کن و کار دیوانه وار انجام بده.»

گونزالس سوران پس از گذراندن یک سال در دبیرستانی در چارلزوود، یافتن دوستان جدید، بهبود زبان انگلیسی و زندگی در زمستان سرد دشت، گفت که حتی بیشتر درباره خودش کشف کرده است.

“قبلا، تنها ماندن برای من واقعا سخت بود. برای من این بود، “من می خواهم با دوستانم باشم، با خانواده ام باشم.” اما حالا که اینجا هستم، فقط شخص خودم را دوست دارم.»

این تنها یک تغییر عمده در زندگی چهار دانش‌آموز بین‌المللی است که سال خود را در دبیرستان وینیپگ به پایان می‌رسانند.

چهار دانش آموز دبیرستانی شانه به شانه در آشپزخانه، یکی مرد و سه نفر زن
دانش‌آموزان دبیرستانی بین‌المللی (از سمت چپ) Davide Todesco، Adela Kyselová، Zora Spitaleri، و Telma Gonzalez Suran خود را با ترک خانه‌های خود در اروپا و گذراندن یک سال به عنوان دانش‌آموز مبادله در دبیرستان وینیپگ آزمایش کردند. (ارسال شده توسط لورا گراس و ایزابلا ویلفور)

این چهار دانش آموز – گونزالس سوران، داویده تودسکو و زورا اسپیتالری، هر دو از ایتالیا، و آدلا کیسلوا از جمهوری چک – موضوع یک فیلم کوتاه جدید نیز هستند.

این فیلم کوتاه کار لورا گراس و ایزابلا ویلفور، دو دانش آموز فیلمسازی از برنامه Create در دبیرستان سیسلر در وینیپگ است که آموزش و تجربه چند رسانه ای را ارائه می دهد. سازندگان فیلم با همکاری شبکه خالق CBC Manitoba به عنوان بخشی از پروژه POV: Sisler Create کار کردند.


با سازندگان فیلم آشنا شوید

عکس سر زنی با موهای بلند تیره و عینک
ایزابلا ویلفور پیشینه ای در پخش و فیلمسازی دارد. او عاشق ساخت فیلم های کوتاه و پروژه های صوتی و کار بر روی گریم فیلم است. اگر او با دوربین نباشد، به احتمال زیاد در حال رقصیدن و گوش دادن به موسیقی است. (کارمن آکونا)
یک زن جوان با موهای روشن در یک عکس سیاه و سفید به دوربین لبخند می زند.
لورا گراس سابقه تحصیل در خانه دارد و دوست دارد خلاق باشد. او مدتی به صنعت سینما علاقه مند بوده و چند فیلم کوتاه، موزیک ویدیو و انیمیشن ساخته است. اگر او را در حال کار روی یک ایده جدید نیافتید، متوجه خواهید شد که او با سگش قدم می زند. (کارمن آکونا)
لوگوی سیاه و سفید برای پروژه POV توسط CBC
(CBC)

CBC Manitoba’s Project POV: Sisler Create یک همکاری داستان سرایی مداوم است که دانشجویان فیلمسازی را با خبرنگاران CBC برای تولید ویدیوهای کوتاه شریک می کند.

در پاییز 2022، روزنامه نگاران CBC کارگاه های داستان سرایی و تولید را طی چند هفته با دانش آموزان فیلم سازی در برنامه Create در دبیرستان سیسلر رهبری کردند. از آن زمان، دانش‌آموزان ویدیوهای اصلی را برای CBC Manitoba تولید کرده‌اند.

برنامه Sisler Create بر آموزش و مسیرهای شغلی در صنایع خلاق متمرکز است. دانشجویان می توانند دوره هایی را در زمینه انیمیشن، فیلم، طراحی بازی، جلوه های بصری، طراحی گرافیک و رسانه های دیجیتال تعاملی بگذرانند.