گیج فشار روغنی دراگون 400 بار

1- جنس بدنه: معمولا از استیل ضد زنگ ساخته می شوند. جنس لوله های بوردون از برنز، مس، فولاد ضد زنگ و یا نیکل سخت می باشد. پر کردن فشارسنج همچنین مانع از خوردگی قطعات داخلی می شود. مقدار استاندارد روغن در مانومتر روغنی wika به اندازه ای است که قطعات داخلی مرکز فروش گیج فشار را نیز پوشش می دهد و از روی صفحه گیج فشار قابل مشاهده باشد. در حقیقت این روغن نوعی وظیفه روانکاری و تمیزکاری بخش داخلی را بر عهده دارد. دمای بالا، ارتعاش و لرزش میتواند به گیج فشار خشک آسیب وارد کند در صورتیکه گیج فشار روغنی در این شرایط سخت مقاومتی خوب و عملکردی بهینه دارد. 5- گیج های پر شده از مایعات، قابلیت اطمینان و یکپارچگی سیستم اندازه گیری را در شرایط شدید عملیاتی و برای مدت زمان طولانی تقویت می کند. گیج فشار روغنی هم برای استفاده در شرایط سخت طراحی شده و هم در طولانی مدت مقرون به صرفه است. به علاوه یک فشارسنج روغنی به طور عمومی بدنه ای از جنس استنلس استیل دارد که شانس بیشتری برای طول عمر در شرایط بیرونی دارد. این گیج فشار ها برای اندازه گیری فشار سیالات از جمله مایع و گاز به کار رفته و به طور کلی نتایج حاصل از گیج های روغنی بهتر از گیج های غیر روغنی می باشد و نیز عمر گیج های روغنی بسیار بیشتر است.

گیج های فشار خشک فاقد این روغن بوده و در سیستم های پنوماتیکی کاربرد دارند. فشارسنج های خشک نقش مهمی در دنیای صنعت و تجارت دارند. بنابر این از گیج های فشار پر شده از سیلیکون، برای کاربردهایی که تغییرات دمای شدیدی دارند و در هوای سرد و یخبندان، کارکرد موثرتری دارند. در تمامی این مکانیسمها، گیج فشار یا فشارسنج با تغییر حالتی که المنت اندازهگیری کننده، در اثر تغییرات فشار پیدا میکند و انتقال این تغییر حالت به یک عقربه یا نشانگر که بر روی یک صفحه کالیبره شده که بر اساس تغییرات رنج فشار مندرج گردیده است میچرخد، به سادگی مقادیر فشار در محدوده وسیعی از خلاء تا ۱۰۰۰ بار را اندازهگیری میکند. گیج فشار تفاضلی یا فشارسنج معمولاً به صورت مبدل (تبدیلکننده) کار میکند و سیگنالی وابسته به اثر فشار تولید مینماید. 4- اکثر گیج های فشار پر شده با روغن، در محیط های خورنده کار می کنند، بنابر این با استفاده از روغن رطوبت و یخ زدگی و اثرات شوک در آنها کاهش می یابد. فشارسنج های موجود در بازار عموما در دو آلیاژ برنجی و استنلس استیل می باشند که نوع استنلس استیل آن بسیار گران قیمت می باشد و مخصوص سیالات با خورندگی بالا و محیط های خورنده می باشد .

• فشار تفاضلی یا اختلاف فشار: این نوع فشار از اختلاف فشار بین دو نقطه متمایز یک سیستم به دست می آید. این المان محرک به یک عقربه متصل شده است که بر روی یک صفحه مدرج نصب شده است. اندازه قطر صفحه می تواند باعث محدودیت شما در نصب گیج فشار روغنی باشد و حتماً باید آن را هم در نظر بگیرید. در صورت نیاز والوی در مسیر گیج فشار یا فشارسنج قرار داده شود تا بتوان به راحتی برای انجام کالیبراسیون یا تعمیرات آن را از محل نصب جدا کرد. اما در گیج فشار روغنی، روغن داخل گیج ارتعاشات و لرزشها را تعدیل میکند و این باعث میشود که بتوان عقربه گیج را راحتتر دید و درجه را به آسانی خواند. متداولترین عامل که باعث خرابی گیج فشار میشود، لرزش است. • روغن داخل گیج آن را از نوسانات شدید دما و لرزشها که عامل اصلی خرابی گیج هستند، محافظت میکند. 

 

گیجهای آنالوگ با مقیاسهای مرسوم رایجتر هستند و گیجهای فشار دیجیتال دارای سیستم عامل قابل تنظیمی میباشند که میتوان از طریق آن فرایند نشتیها ناشی از فشار و پارامترهای دیگری مانند گشتاور، بار، نیرو و سختی را اندازهگیری کرد. فشار در تعریف علمی، به اصطلاح نیروی لازم برای جلوگیری از پخش شدن مایع است و معمولاً به صورت نیرو بر سطح تعریف میشود. با کمک گیج فشار میتوان سطح یک مخزن را اندازهگیری کرد به این نحو که افزایش ارتفاع مایع درون مخزن با تغییرات فشار اعمال شده به کف مخزن نسبت مستقیم دارد. شاید اولین پرسش هنگام مشاهده یک فشارسنج روغنی این باشد که چرا اصلا روغنی؟ اما می خواهیم این توضیح را هم اضافه کنیم که روغن موجود در فشارسنج علاوه بر حفاظت از ادوات حرکت در داخل گیج، باعث ثابت تر نشان دادن عقربه فشارسنج در هنگام نوسانات فشار و افزایش دقت مشاهده عقربه خواهد داشت. بروز چگالش خواندن درجه گیج را دشوار میکند یا در برخی موارد به دلیل یخ زدن به هیچ عنوان نمیتوان درجه گیج را مشاهده کرد. • فشار مطلق: فشاری است که بر مبنای خلا کامل اندازه گیری می شود و خلا کامل در آن به عنوان مبدا یا مرجع اندازه گیری در نظر گرفته می شود.