رمز گذاشتن روی ویندوز 10 برای افزایش امنیت لپ تاپ و کامپیوتر

راه اصلی و اساسی برای محافظت از اطلاعات شخصی ، جلوگیری از دسترسی دیگران به آن و راه اصلی جلوگیری از دسترسی دیگران به حساب ما ، تنظیم رمز ورود قوی برای حساب شما است. شاید فکر نکنیم که این کاملاً ضروری است ، اما مطمئن باشید اگر رمز ورود خود را در حساب خود وارد نکنید ، روزی پشیمان خواهید شد! پس همین حالا شروع کنید و از آنجایی که رمز عبوری برای گوشی خود تعیین کرده اید ، برای حساب ویندوز خود یک رمزعبور قوی تعیین کنید تا خدای ناکرده یک روز پشیمان نشوید.

در ادامه ، گام به گام و بصری نحوه انتخاب رمز ورود به حساب ویندوز خود را توضیح خواهیم داد تا از این پس ، هنگام روشن کردن سیستم ، هرکسی که رمز عبور نداشته باشد ، نتواند وارد سیستم شود. و به اطلاعات دسترسی شخصی خود دسترسی پیدا کنید.

 

چگونه پسورد ویندوز 10 را قرار دهیم ؟

رمز گذاشتن روی ویندوز 10 کار بسیار راحتی می باشد و با انجام روش زیر می توانید به راحتی پسورد ویندوز 10 را قرار داد و امنیت لپ تاپ را افزایش داد.

برای شروع ، روی منوی شروع در گوشه پایین سمت راست صفحه کلیک کرده و تنظیمات را انتخاب کنید.

Win-10-Settings-Start menu

در این صفحه گزینه Accounts را انتخاب کنید.

وارد تنظیمات ویندوز 10 شوید

گزینه های ورود به سیستم را در سمت چپ صفحه انتخاب کنید.

اکنون در سمت راست این صفحه ، گزینه Add را در قسمت رمز عبور وارد کنید تا وارد صفحه تنظیم گذرواژه شوید.

رمز عبور win10 را اضافه کنید

اکنون رمزعبور مورد نظر خود را در کادر اول و دوم با نام New Password وارد کرده و رمز عبور را دوباره وارد کنید. توجه داشته باشید که هرچه گذرواژه دشوارتری انتخاب کنید ، از امنیت بیشتری برخوردار خواهید بود. به عنوان مثال ، از استفاده از شماره ملی ، شماره تلفن همراه و موارد مشابه به عنوان رمز عبور خودداری کنید.

در کادر رمز عبور رمز نیز می توانید عبارتی یا رمز عبوری را وارد کنید که رمز ورود شما را یادآوری کند ، بنابراین اگر روزی رمز را فراموش کردید و آن کلمه را دیدید ، رمز عبوری را که انتخاب کردید به خاطر بسپارید. این دقیقاً استفاده از این قسمت است و در مواقعی که رمز عبور را فراموش می کنید. البته تمام تلاش خود را بکنید تا خدای نکرده رمز عبور را فراموش نکنید! اگر احساس می کنید ممکن است روزی رمز ورود خود را فراموش کنید ، آن را روی یک کاغذ یا هرجای دیگری که صلاح دیدید ، بنویسید و آن را در مکانی امن نگه دارید.

Win-10- گذرواژه ایجاد کنید

اکنون گزینه Next را انتخاب کرده و سپس در صفحه بعدی ، برای پایان دادن به تنظیم رمز عبور ، Finish را انتخاب کنید.

از این پس ، با اجرای سیستم ، رمز عبور شما را می پرسد و هرکسی که این رمز عبور را نداشته باشد به راحتی می تواند به حساب شما دسترسی پیدا کند.